7. prosince 2018 –– architektura –– Ondřej Krynek

Další z bolavých míst, které se v Praze změní bude Klárov. Praha schválila studii od ateliéru A69, která měla za cíl vyvážit různé druhy dopravy, udělat místo bezpečnější pro chodce i cyklisty a doplnit zeleň. Výsledek by mohl z Klárova udělat reprezentativnější místo nejen pro místní, ale i turisty mířící na Pražský hrad.

„Kombinace provozu automobilů, tramvají, cyklistů a chodců byla na Klárově příčinou nadprůměrně vysoké nehodovosti. To byl jeden z důvodů vzniku studie, která tak nově vyvažuje podmínky pro jednotlivé druhy dopravy a klade důraz na bezpečnost chodců. Umožňuje chodcům pohodlně přejít na druhou stranu silnice. Ti, co čekají na tramvaj, se pak nemusí mačkat na úzkém tramvajovém ostrůvku,“ uvádí zástupci Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy, kteří studii zadávali.

„Na Klárově přibudou nové stromy, přechody, rozšířené chodníky a nástupní ostrůvky. Tramvajová trať bude narovnána a vzniknou i nové pruhy pro cyklisty. Revitalizace by se měla dočkat i takzvaná „myší díra“ – schodiště z Klárova na Letnou. Studie počítá i s bezbariérovou úpravou této spojky. Další možnou variantou nového dopravního řešení je také omezení odbočení do Valdštejnské ulice směrem od Kampy. To by výrazně přispělo ke zklidnění Malé Strany,“ dodávají s tím, že proměna Klárova by měla být hotova do roku 2023. Náklady se odhadují na 400 milionů korun.

Čtěte další články na téma Prahanáměstí

Foto a zdroj: IPR Praha