31. srpna 2019 –– architektura –– Ondřej Krynek

Britský architektonický ateliér Foster + Partners dokončil v americkém městě Miami nový obchod Apple Aventura. Stojí uprostřed nákupní čtvrti a od ostatních Apple Store se liší především svou zvlněnou střechou. Díky vysokým sloupům a prosklené fasádě vypadá obchod jako chrám. Uvnitř najdeme malý amfiteátr.

Norman Foster se svým týmem navrhuje pro Apple všechny jeho obchody Apple Store, na některých, jako například na tomto pak spolupracuje s designér z Apple. Styl tohoto obchodu je však výjimečný a to díky poloze obchodu v nákupní čtvrti vedle tobogánu. Architektura odkazuje na námořní minulost města. Zvlněná klenutá střecha má prvky art deco. Podpírá ji řada sloupů s velkým prosklením čnící do ulice.

„Tento obchod je pro mě ztělesněním Miami. Speciální stromy, světlo, nová střecha. Je to také typický Apple spojený s okolním životem, životním stylem a smyslem pro svobodu a kreativitu.“

Jonathan Ive, designér

Monstróznost nového obchodu dokáže ukrýt mnohem více než klasické prodejní dřevěné stoly. Najdeme zde prostorný vestibul, velký amfiteátr s gigantickou obrazovkou, speciální soukromé prezentační místnosti připomínající obývací pokoje a mnohé další. Specialitou jsou opět vzrostlé stromy v interiéru a ekologický přístup sbírající například dešťovou vodu.

Čtěte další články na téma Appleobchod

Foto a zdroj: Foster + Partners a Apple