15.07.2020 –– architektura –– Ondřej Krynek

Pražské zastupitelstvo schválilo nedávno představený plán výstavby nové lanovky, která propoji Podbabu s Trojou a Bohnicemi. Finální návrh ukazuje upravené stanice v minimalistickém designu, upřesňuje délku lanovky přes Vltavu na 2 500 metrů a převýšení na 100 metrů. Běžná kpacita moderních bezbariérových kabin bude 2 000 osob.

„Jedná se o městskou lanovou dráhu se dvěma koncovými a jednou mezilehlou stanicí, která spojí stávající zastávku tramvají, autobusů a železnice v Podbabě se sídlištěm Bohnice přes lokalitu Podhoří v městské části Praha – Troja. Umožní jak spojení Prahy 6 a Prahy 8, tak i dopravní obsluhu rekreační zóny v oblasti pravého břehu Vltavy, a také areálu ZOO Praha. Plně bezbariérový dopravní systém předpokládá kabiny o kapacitě 35 cestujících, které pojedou v intervalu 1 minuty. Přepravní kapacita bude nastavena na 2 000 osob za hodinu v jednom směru, což odpovídá jedné lince tramvajové v intervalu 4 minuty. Technicky bude možné přepravit až 6 000 osob za hodinu,“ uvádí náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

„Pracujeme i na tramvajové trati, pro ni ale budeme potřebovat postavit nový most přes Vltavu a také skoro kilometrový ražený tunel ve skále nahoru do Bohnic. Hledali jsme proto rychlejší řešení, jak Prahu 6, Troju a Prahu 8 propojit. Lanovku postavíme Pražanům už do pěti let. Je to další krok k lepší a modernější MHD. Inspirovali jsme se třeba lanovkou v německém Koblenz, portugalském Portu nebo ve francouzském Brestu. Lanovka odveze stejné množství lidí jako jedna páteřní tramvajová linka, bude čtyřikrát levnější a po dokončení tramvajové trati zůstane jako alternativa. Jsem moc rád, že důležitosti tohoto spojení rozumí také Zastupitelstvo,“ doplňuje Scheinherr.

Čtěte další články na téma Prahalanovka

Foto a zdroj: Magistrát hlavního města Prahy