24. února 2012 –– interiér –– Ondřej Krynek

V pražských Modřanech sídlící Česká genetická banka poskytuje genetická vyšetření a v podstatě komplexní péči o kmenové buňky. Architektonické studio A1 Architects ji nedávno navrhlo nové organické interiéry na základě grafické předlohy studia Dynamo Design, kteří vymysleli bance svěží vizuální styl založený na jednoduchém geometrickém motivu různě velkých buněk. Interiéry dýchají svěžestí a čistotou.

Grafické studio Dynamo Design bylo vyzváno, aby pro Českou genetickou banku, založenou v roce 2008, vytvořilo unikátní vizuální styl, který bude úzce spjat s novým prostorem. „Navrhli jsme jednoduchou typografickou značku, která je doplněna o hlavní vizuální prvek inspirovaný buněčnou strukturou,“ říkají k nedávné realizaci Dynamo Design. „Oslovili jsme architektonické studio A1 Architects, aby navrhlo na základě naší grafiky čistý a jednoduchý prostor recepce, čekárny, ordinací i odběrných míst,“ dodávají.

„Nový interiér České genetické banky se nachází v přízemí původně administrativního objektu. Diagnostická laboratoř byla v téže budově již plně vybavena a slouží svému účelu ve vyšším patře objektu. Přízemí slouží k samotnému kontaktu s klienty od podání základních informací až po výkon samotných odběrů. Odběry vyžadují poměrně dlouhý čas a proto jsou odběrové místnosti navrženy, tak aby klientům mohlo být poskytnuto soukromí a patřičný komfort v podobě možnosti poslechu hudby, nebo shlédnutí filmu a to i jejich případnému doprovodu,“ říkají k realizaci A1 Architects.

Bělostný interiér maximálně obložený místy dřevěnou dýhou často opakuje kruhový grafický motiv bílých buněk na zeleném podkladu. Kruhové tvary se projevují i ve světlech, nábytku či prosvětlených výklencích. Díky charakteru služeb nebylo potřeba v 190 metrovém interiéru vytvářet čekárnu, posloužilo jen pár židlí na chodbě. Odběrná místa mají půlkruhové paravány na kolečkách, takže variabilita velkého prostoru se čtyřmi křesly je maximální, jedno odběrné místo je pak odděleno pro naprosté soukromí. „Veškerý nábytek, kromě odběrových křesel, byl navržen v neutrální bílé barvě, která zároveň podporuje dojem celkové čistoty a prosvětlenosti, které ke zdravotnictví neodmyslitelně patří,“ dodávají architekti.

Čtěte všechny články na téma interiér, grafikaA1 Architects