17. února 2020 –– interiér –– Ondřej Krynek

Tokijský architektonický ateliér Torafu Architects navrhl interiér nového obchodu značky Freitag v japonském Kjótu. Švýcarská značka specializující se na výrobu tašek nechala interiér zařídit jako průmyslové skladiště a dílnu. Interiéru dominují šuplíky se zbožím a betonové sloupy.

Švýcarská značka Freitag začala v roce 1993 vyrábět batohy z vysloužilých plachet kamionů. I přes vysokou cenu se ekologický přístup k jinak odpadnímu materiálu zákazníkům zalíbil. Vždy originální produkty se rozšířili o další drobné produkty a dnes Freitag vyrábí i z vysloužilých pásů nebo trubek z jízdních kol.

I když je doba e-shopů, jsou kamenné obchody, obzvláště pro takto specifické zboží nutností. Potvrzuje to nový obchod v japonském Kjótu, který navrhli Torafu Architects. Na ploše pouhých 97 metrů čtverečních najdeme přes 1 100 produktů k prodeji. Už zvenčí upoutá černobílá silueta kamionu a velké prosklení do obchodu z čela.

Architekti nechali odhalené železobetonové konstrukce, plechové stropy a přidali další prvky připomínající skladiště či továrnu. Výsledkem je originálně zařízený interiér s regály, centrálním pultem a malou dílnou, kde je možné dotvořit si vybraný a zakoupený předmět. Vše má evokovat centrálu v Curychu, což se skvěle podařilo.

Čtěte další články na téma obchod

Foto: Torafu Architects
Zdroj: Freitag