11.01.2009 –– média –– Ondřej Krynek

Na sklonku roku 2008 bylo předplatitelům a do vybraných novinových stánku zasláno sto druhé číslo prvního grafického časopisu Font. Dvouměsíčník se stěžejně věnuje fotoaparátům a jejich prezentacím, nezapomíná se ani na rozhovory s grafickými designéry a představuje zajímavá díla nejen v reklamě.

Číslo 102 prvního grafického časopisu Font zahajuje obálka s třemi tanky mající místo děla mohutný objektiv. Jednoznačně je tak naznačováno, že toto číslo je věnováno fotoaparátům, potažmo společnostem, které přístroje vyrábí. Notná část obsahuje tedy pojednává o společnostech, segmentaci trhu, představení značek a především jejich prezentaci navenek, včetně hodnocení logotypů.

Úvod je typicky věnován rozhovorům, do kterých se aktuálně ponořil Tomáš Müller alias Temüjin jako odborník na matte painting a ilustrátor, grafický designér a ilustrátor Ondřej Lím, kreativní ředitel Getty Images pro Evropu Tom Hind, autoři vítězné knihy v kategorii Učebnice pro školy s názvem Adamův deník a trojice autorů písmového systému Comenia.

Zbylá část časopisu je věnována novému hardwaru, představení techniky fotografování HDR, pojednání o digitálních zrcadlovkách, anketě digitální techniky zodpovězené velkými výrobcia prodejci přístrojů, inovace v oblasti reklamní grafiky, představení nabídky fotobank,  nahlédnutí do několika graficky zaměřených knih a například i odhalení inovací v novém Adobe Photoshop CS4.

Na závěr dvouměsíčníku číslo 102 se čtenář Fontu jistě pozastaví nad tématem očí, který se fenomenálně projevuje všude kolem nás, představením v Anglii působícího Jiřího Močičky, šestnáctým pokračováním Perel internetu i ve krátkém zpravodajství.

Foto: Ondřej Lazar Krynek
Zdroj: Font