3. srpna 2018 –– média –– Ondřej Krynek

Po šesti letech od založení české značky BOMMA přichází světově uznávaná sklárna ze Světlé nad Sázavou s novým logem a vizuální identitou. Kompletně vše nezbytné navrhlo pražské studio Najbrt. Minimalistický styl, jednoduché zaoblené tvary a jednotný vizuál se nyní prolíná od tiskových materiálů až po web či obalové materiály.

BOMMA začínala v roce 2012 jako výrobce moderního křišťálového nápojového a dekorativního skla s robotickým dekorem, které pro ně navrhovali slavní designéři jako Arik Levy, Maxim Velčovský, Olgoj Chorchoj, Rony Plesl, Jiří Pelcl, František Vízner či studia jako Koncern či DeForm. Před několika lety začala sklárna vyrábět také svítidla. Nejprve dnes již slavný Tim, později další. Letos došlo k přerodu, kdy sklárnu uchopili do svého vedení Václav Mlynář a Jakub Pollág ze studia DeForm, sklárna se začala orientovat na svítidla a nezbytná byla tak i změna celé vizuální identity.

„Na začátku vývoje nové značky iniciované jejich příchodem byla myšlenka ztvárnit minusku ,b‘ pouze elementárními tvary. Někdo v nich vidí sklářskou foukací tyč a po boku vyfouklé sklo. Kontrast mezi tenkou linkou a tučnějším kruhem a napětí, které vzniká v místě, kde se oba tvary téměř dotýkají se odvolává na křehkost skleněných produktů, především lustrů, které Bomma vyrábí od roku 2012. Tyto předpoklady stály u zrodu celé abecedy, která se využívá především pro názvy kolekcí,“ uvádí studio Najbrt, které navrhlo logo, celé písmo, brandování produktů, obalové materiály, tiskoviny, prezentační stánky i web.

Foto a zdroj: Najbrt