6. listopadu 2009 –– móda –– Jana Heyduková

Už od  14. listopadu se strhne malé davové šílenství pro ty, kteří si budou chtít ulovit kousek připravené kolekce Jimmy Choo pro H&M. Po Matthew Williamsovi a jeho specificky veselých  modelech přichází  opravdu velká designérská hvězda. V předvečer v Praze oficiálně zahájí prodej kolekce tohoto módního mága módní přehlídka.

Cesta dnes velkého módního jména Jimmy Choo na vrchol nebyla snadná. Narodil se v malajském Penangu do rodiny obuvníka. Svoji první botu vyrobil v 11 letech. Měl to štěstí, že dokončil technická studia v Londýně, kde graduoval v roce 1983. Fakulta, kterou vystudoval je dnes součástí londýnské školy módy. V době studií si přivydělával v restauracích, nebo jako uklízeč.

Jeho začátky můžeme zaznamenat rokem 1986, kdy otevřel ve východní části Londýna provozovnu. K tomu účelu dokonce koupil starou nemocniční budovu. Jeho um byl však brzy zaznamenán a časopis Vogue o něm vydal osm stran v roce 1988. O dva roky později má patronát od samotné princezny z Walesu Diany.

V roce 1996 s redaktorkou britského Vogue Tamarou Mellon spoluzaložil společnost Jimmy Choo Ltd. V novém tisíciletí však svůj podíl prodal za úctyhodných 10 milionů liber a koncentruje se na exkluzivní kolekci Jimmy Choo Couture.

„Kolekce, kterou značka Jimmy Choo vytvořila pro H&M, překypuje zábavnými a jedinečnými prvky, které jsou elegantní a zároveň snadno dostupné, jsou zhotovené ze stylových materiálů a zvýrazněné barvou a okrasným provedením. Chtěla jsem v rámci této ojedinělé spolupráce vytvořit věci, které si najdou cestu k mladým zákazníkům se smyslem pro styl, nezávislým uvažováním a citem pro módního ducha,“ říká Tamara Mellon, spoluzakladatelka a ředitelka společnosti Jimmy Choo.

Ale co to vlastně znamená? Je to v podstatě splněný sen pro obdivovatelky velké módy. Úchvatné modely začínají samozřejmě obuví a pokračují kabelkami. Přes šperky a pásky se dostane až k oblečkům. Ano to všechno za pár dnů H&M nabídne i v České republice.

Většina dámské kolekce je navrhována pro relativně pevně danou cílovou skupinu. Najdete tu typickou eleganci Jimmyho botiček na vysokých jehlách s jemným punkovým nádechem. Ovšem klasické balerínky a páskové sandálky zde najdete také. Hodně metalických odstínů přes modrou, šedou a stříbrnou postupně doplňuje černobílá zebra.

„Letos na podzim vnesou módní styly značky Jimmy Choo do H&M vitalitu a dráždivou eleganci. Okouzlily mě jeho extrémně vysoké a bohatě zdobené sandály s třásněmi, které vyzařují jasný módní postoj, doplněné čistě střiženými oděvy inspirovanými 80. léty,“ řekla Margareta van den Bosch, kreativní poradkyně H&M.

„Designérka Tamara Mellon své úžasné boty na přehlídkách vždy doplňuje neméně úžasnými oděvy, a my jsme chtěli našim zákazníkům nabídnout úplnou kolekci včetně pánských bot a oděvů. Myslím, že tato kolekce se hodí pro všechny se smyslem pro módu a vášní pro vysoké podpatky,“ dodala.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kkAp8YmpXAk[/youtube]

Video: Světové celebrity na prvním představení kolekce Jimmy Choo pro H&M

Ovšem H&M nezapomnělo ani na pány. Nabídka hedvábných či kašmírových košil doplní svetry a kalhoty ze stejného materiálu. Samozřejmě tahákem bude skvělý výběr kotníkových bot a opravdu prostorných tašek. Nebude chybět ani několik vlněných blejzrů a kožené motorkářské bundy.

A pokud vás zajímá cenová politika, H&M nastavilo ceny tak, aby si je mohla dovolit širší veřejnost. Uznejte, střevíčky od Jimmy Choo za 99 euro, přece stojí za hřích.

Foto a zdroj: H&M