14.10.2008 –– móda –– Soňa Kacerovská

Poslední ze série přehlídek pro veřejnost, které se konaly v rámci Designbloku, symbolicky ukončily desátý ročník. V Holešovicích probíhaly od úterý do soboty bloky přehlídek českých módních návrhářů, kteří představovali svoji současnou kolekci. Jako poslední se prezentovaly značky Olo-Dressing, Boheme a Liběna Rochová.

Večer odstartovala netradiční performace Jakuba Polanky s názvem Fatamorgana. Díky jakýmsi paravanům, vytvořeným z velkých rámů vyplněných průsvitným plátnem, bylo možné vidět, jak modelky odkládají své svršky a vytvářejí tak několik varianty jednoho modelu. Každý takto vylepšený model byl náležitě vtipně okomentován moderátorkou. Autor, tvořící pod značkou Olo-Dressing, se při tvorbě této kolekce nechal inspirovat legendární a pro české zastoupení velice úspěšnou výstavou EXPO 58.

Poté představila své nové nápady Hana Stocklassová, která vystupuje pod značkou Boheme. Ta je charakteristická prací s pletážemi. Kromě pletených či háčkovaných svetrů se objevují takto vytvořené sukně či šaty. Svetry jsou objemné i přiléhavé a mají netradičně řešené límce, pletené sukně se vyznačují balónovým střihem. V kolekci se objevují jak klasické rovné černé kalhoty, tak i dlouhé kalhoty, které jsou v oblasti lýtek upnuté.

Zajímavě řešené jsou šály, jež postrádají celistvost a vypadají jako vystřihovaný papír. Důležitým prvkem jsou masivní šperky, především náramky. Barvy zůstávájí klasické, tzn. černá, bílá, šedá a béžová. Barevné vybočení nastává, co se týká růžových pletených šatů. Ty se objevují prostřednictvím dvou modelů. Jeden z těchto modelů má pak díky šňůrkám nastavitelnou délku sukně.

Netrpělivě očekávaná kolekce Liběny Rochové byla skutečně zlatým hřebem večera. Jak celý Designblok, tak i tato přehlídka se nesla v bílé barvě, což dodávalo podívané neobyčejnou atmosféru. Po mole se procházelo několik ledových královen, které prezentovaly neobvyklé, ale o to fantastičtější spojení látky a skla. V první části přehlídky to byl jakýsi skleněný had, jehož měly dívky okolo krku a který zároveň tvořil i vršek šatů.

Následovaly plastové krychle, uvnitř kterých se pohybovaly kousky skla. Krychle byly poskládány těsně vedle sebe a opět tvořily jakýsi náhrdelník. V poslední části se skleněný čtverec stal spojnicí dvou konců provazu, jež opět tvořily nezbytnou součást statiky modelů. Celkový dojem dotvářely lesklé bílé boty na platformě. Rochová tak jenom potvrdila svoji neochvějnou pozici královny české módy.

Foto: Ondřej Lazar Krynek