01.03.2011 –– technika –– Ondřej Martinek

Malosériové supersporty jsou vždy v hledáčku boháčů a sběratelů. U modelu vozu Noble M600 tomu nebude jinak. Za několik dní bude oficiálně představen finální sériová verze „emšestistovky“ ve verzi na rok 2012. Po kapotou bude mít 650 koní a obsah necelých čtyři a půl litru. Světlo světa spatří slavnostně na autosalonu v Ženevě.

Značka Noble pocházející z Velké Británie byla založena v roce 1999 kdy přišel první kabriolet Noble M10 a už v roce 2000  ho následovalo kupé Noble M12. Posledním přírůstkem byl v roce 2009 Noble M600 ve verzi pro rok 2010, z něj vychází i aktuální verze pro rok 2012. Jeho přikrčená silueta vozu s výraznými boky připomíná černou pumu připravenou ke skoku. A přesně tak agresivně vyrazí Noble M600 vpřed.

Pod kapotou má 650 pečlivě hřebelcovaných koní, kteří se ukrývají v motoru o objemu 4,4 litru. Rozhodně nečekejte nízkou spotřebu – nejedná se o žádné „zelené“ auto, které by si pořídili milovníci ekologie. Čistokrevný supersportu z dílen britských konstruktérů. Nic víc, nic míň.

Pokud si však netroufáte na takový výkon, můžete ho lehce snížit. A to pomocí tlačítka na přístrojové desce, které ovládá systém Adaptable Performance Control. Díky němu můžete snížit výkon motoru na 550, nebo dokonce 450 koní. Byla by však škoda nevyužít plný potencionál vozu a jen ho takto „škrtit“.

Základem vozu je příhradový rám z oceli a karoserie z karbonových vláken. Díky tomu se váha dostala na příjemných 1250 kilogramů. Nejen díky své nízké váze a silnému motoru dokáže Noble M600 zrychlit na stovku za tři vteřiny. Na svědomí to má také množství testů v aerodynamickém tunelu.

Aerodynamice byl podřízen celý design vozu – proto se může zdát tak strohý. Jedná se však o úmysl výrobce – snaha dosáhnout co nejnižšího součinitele odporu vzduchu. U britské M600 nečekejte žádné odvážné designové kreace. Vše je podřízeno maximálnímu požitku z jízdy. Praví milovníci nepotřebují přehnaná cingrlátka, ale funkční a zábavný vůz.

Ve stejném stylu je interiér vozu. Vše je praktické, nic zbytečně nepřesahuje. Majitel vozu si může pro čalounění vybrat z materiálů jako alcantara nebo kůže. Středový panel, bočnice dveří a sedadla jsou z karbonu. Nejzajímavější kombinací je černá a červená alcantara s karbonovými doplňky, která si jistě podmaní mnohé řidiče.

Foto a zdroj: Noble