23.03.2011 –– technika –– Ondřej Martinek

Jedním z neobletovanějších konceptů autosalonu v Ženevě byl Volkswagen Bulli. Reinkarnace legendárního „hippies“ transportéru z 50. let je tady a ekologicky jej pohání elektřina. Walter de Silva, jakožto šéf designér koncernu Volkswagen Group, představil futuristický koncept mikrobusu pro šest osob, který ovládá i tablet Apple iPad. 

Původní Volkswagen Transporter byl představen v roce 1950 a postaven na podvozku legendárního „Brouka“. Pro svoje přepravní schopnosti a neskutečnou výdrž se stal symbolem volnosti pro květinové neboli hippies.

Dvoubarevná karoserie, zamračený pohled a ostré hrany – to vše symbolizuje koncept Bulli. V Ženevě šlo o nejzajímavější automobil, který představil Volkswagen na svém stánku. Horizontálně je barevně odlišena horní a dolní polovina vozu – dolní je červená a horní bílá. Výrazná bílá přední maska vytváří klín, který zasahuje do dolní poloviny vozu.

Ač se to nezdá, tak Bulli je jako „mikrobus“ velmi malý, neboť má 399 centimetrů na délku, 175 centimetrů na šířku a 170 centimetrů  na výšku. Rozvor náprav je 262 centimetrů m a rozchod jeden a půl metru. Díky rozchodu, který je větší než u původního Transportéru, mají všichni cestující dostatek prostoru a pohodlí.

Retro interiér je koncipován velmi stroze a funkčně. Červená sedadla a výplně dveří, bílo-černá přístrojová deska, výrazné prosklení díky panoramatické střeše – to vás čeká v interiéru. Dominantou vnitřku vozu je vyjímatelný iPad, který slouží jako ovládací panel pro audio soustavu, GPS navigaci či Bluetooth sadu.

Pohonem konceptu je elektromotor před zadní nápravou o výkonu 85 kilowatt. Automobil dosáhne stokilometrové rychlosti za 11,5 sekundy a díky omezení elektromotoru dosáhne rychlosti maximálně 140 kilometrů za hodinu. Energie potřebná pro provoz motoru se získává z li-on baterií, které jsou zabudované v podlaze. V případě sériové výroby, by elektromotor pravděpodobně byl nahrazen spalovacím motorem.

Foto a zdroj: Volkswagen