18.07.2008 –– technika –– Ondřej Krynek

Francouzský módní dům Hermès spojil svoji představu o osobním cestování s francouzskou firmou Eurocopter, která se zabývá malonákladovou výrobou speciálních helikoptér, aby vytvořili luxusní helikoptéru s částečným retro nádechem.

Nejedná se o revoluci v osobní dopravě, ale o exkluzivní propojení dvou společností, které jsou špičkami ve svém oboru. Módní značka Hermès se spojila s výrobcem osobních i vojenských helikoptér Eurocopter, aby vytvořili exkluzivní L’Hélicoptère Hermès a představili ji na NBAA.

Základem je v Eurocopter nejlépe prodávaný stroj EC 135, jež se používá od osobní přepravy až po policejní potřeby či jako letecká ambulance. Z vnějšku dostala helikoptéra jednotný bíločerný háv, který zdobí pouze ladný oranžový kroucený motiv stužky, jež vede od jednoho nenápadného loga na zadním rotoru po celém trupu letounu až na na předek kabiny k dalšímu logu.

Pětidvéřová tvarově zakulacená helikoptéra má typicky v zadní části umístěný zavazadlový prostor, nejlépe na zavazadla značky Hermès a typicky dvě dvojice dveří pro piloty a posádku. Obývací i řídící kabina je zvenčí černá, zbylá část stroje je čistě bílá, čímž vzniká dojem elegantní dravosti v kombinaci s čistou nevinností.

Největší změny doznal interiér. Velký důraz byl kladen na minimalizaci přenosu vibrací do kabiny a použití materiálů pro maximální pohodlí a pocit luxusu.  Kabina pro cestující maximalizované velikosti prostoru je laděna do retro stylu světle hnědé proužkované kůže a plátěného materiálu Toile H, který Hermès používá pro cestovní doplňky už od roku 1920.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rplDzQfQtSQ[/youtube]

Video: L’Hélicoptère Hermès na prezentačním videu

Kabina pro piloty je logicky o poznání menší, laděna do tmavě hnědé proužkované kůže a navíc vybavena efektními pětibodovými bezpečnostními pásy. Helikoptéra, jež začíná být postupně uváděna do prodeje, odráží luxusní vizuálně umírněný styl Hermès především v interiéru, čímž zajisté přiláká vybranou klientelu. Ročně má být vyrobeno maximálně deset takovýchto strojů, každý za cenu přes pět a půl miliónu euro.

Foto a zdroj: Eurocopter