03.12.2013 –– technika –– Jakub Sochor

Zvolit nejzdařilejší automobil všech dob není jednoduché. Největší komplikací je v tomto ohledu různorodost možností, nemalé množství existujících typů vozidel a v neposlední řadě odlišnost preferencí. Uskupení s názvem Brandpowder se však do tohoto nelehkého úkolu pustilo – výsledkem je syntéza Citroënu DS a Porsche 911 s názvem 911DS.

Kombinace principiálně neslučitelných produktů je takřka vždy zárukou zvýšeného zájmu okolí. Automobilový design není výjimkou – právě v této dynamicky rostoucí sféře průmyslového designu jsou všemožné pokusy o oživení všední reality terčem obdivu i četných výtek. Nezávislá skupina Brandpowder, zabývající se nekonvenčními projekty, však skloubila dva zcela protichůdné karosářské principy – propojila avantgardní limuzínu Citroën DS se sportovním kupé Porsche 911.

Německé kupé posloužilo jako zdroj přídě, za níž se nachází boční část Citroënu DS se svými charakteristickými znaky v podobě měkkých přechodů mezi plochami a svažující se střešní linky. Francouzský model poskytl také záď, jejímiž atributy je splývavé víko zavazadlového prostoru, světla v horních tubusech nebo částečně skrytá zadní kola. Nejpozoruhodnější je nově sestavený automobil při pohledu zboku, kde vyniká kontrast mezi vystouplými předními reflektory Porsche 911 a náhlou změnou povrchu bočních panelů, jež signalizuje přechod na karoserii Citroënu. Na sladění obou exteriérů pracoval Jim Lurpak.

Při pohledu zepředu zaujme zejména vysoké čelní sklo, které je výsledkem kompromisu mezi architekturou čela Porsche 911 a výškou stavby Citroënu DS. Sloučení charakterů obou vozidel proběhlo také v oblasti techniky. Vůz se vyznačuje tuhým podvozkem a třílitrovým motorem o výkonu 260 koňských sil, který je umístěn vzadu a chlazen vodou. Hluk, pronikající do kabiny, je vyšší, než v případě standardního DS. Jízdní výkony ohromily testovacího jezdce Ralpha Kleina, jenž jízdu s 911DS přirovnal k pití německého šampaňského.

Oba automobily patří mezi ikony designu svého druhu. Citroën DS byl odbornou porotou dokonce zvolen nejkrásnějším automobilem všech dob – stalo se tak v roce 2009 prostřednictvím ankety, v níž zasedla porota složená z předních světových designérů. Výsledek publikoval britský magazín Classics & Sports Car.

Čtěte další články na téma Porsche, Citroënauto

Foto a zdroj: Brandpowder