24.09.2015 –– technika –– Jakub Sochor

Frankfurtská automobilová výstava se stala místem premiéry supersportovního vozu Bugatti Vision Gran Turismo, který je realizací stejnojmenného vozu navrženého pro simulátor konzole PlayStation. V podání designérů, kteří při navrhování vozu pracovali s odkazy na prvky historických strojů, opustil vůz virtuální svět a stal se reálným konceptem.

Karbonová studie byla navržena týmem, v jehož čele působil Achim Anscheidt. Dle něj dosáhla pomyslná DNA designu značky nové etapy svého vývoje. Model Vision Gran Turismo anticipuje styl, s nímž se setkáme v souvislosti s příštím supersportovním vozidlem Bugatti – ačkoliv jde o studii atakující myslitelné výkonové limity, ve skutečnosti vůz spočívá v realistickém návrhu, který se dočká svého uskutečnění.

Tým, zodpovědný za kreativní vývoj návrhu exteriéru, vedl Sasha Selipanov. Tvůrci designu čerpali z bohaté historie, přičemž klíčovým zdrojem inspirace byl kultovní model Type 57 Tank, vítěz 24hodinového závodu v Le Mans v letech 1937 a 1939. Tento automobil se vyznačoval dvoubarevným řešením laku exteriéru, které je použito i v případě aktuálního konceptu. Projekt Vision Gran Turismo je tedy opatřen modrou barvou se dvěma odstíny – světlejší byl použit na čelních a bočních partiích, tmavší pokrývá střešní plochu, prahové části, zadní blatníky a záď.

Samotný automobil však není retro návrhem, nýbrž moderním vozem, který dobovou atmosféru zprostředkovává současným pozorovatelům. Avšak ještě předtím, než byl vůz realizován, došlo k integraci kultovních znaků vozidel Bugatti (mezi něž patří svažující se příď, či zejména strmá maska chladiče charakteristického tvaru) do designu virtuálního závodního stroje. Je-li řeč o čelních partiích, jejich ztvárnění ovlivnil legendární vůz Type 57 Atlantic z roku 1936.

Kromě exkluzivity byl kladen důraz také na aerodynamiku, kterou demonstruje střešní kanál zvaný NASA, jenž přivádí vzduch do motoru, aniž by došlo k vytváření turbulence v zadní části vozu. Je identifikovatelný svou světle modrou barvou, která kontrastuje s tmavým lakem střechy.

V čele návrhářů interiéru figuroval Etienne Salome. Veškeré užité prvky kabiny jsou přizpůsobeny závodnímu určení vozidla – podléhají nekompromisní ergonomii, jež má pilotovi zajistit rychlou a bezchybnou orientaci uvnitř vozu. Ukazatele jsou zobrazovány dvěma displeji. Jeden se nachází na volantu a informuje řidiče o všech důležitých informacích o vozidle. Druhý je zabudován do sloupku řízení a promítá obrazy zachycené třemi kamerami na exteriéru automobilu.

Dle propočtů inženýrů je Bugatti Vision Gran Turismo schopno dosáhnout rychlosti přes 400 kilometrů za hodinu, a to na čtyřech úsecích virtuální trati Le Mans. Co se týká pohonné jednotky, hovoří se o užití agregátu se šestnácti válci, jehož výkon je přenášen na všechna kola.

Čtěte další články na téma auto, konceptBugatti

Foto a zdroj: Bugatti