18. listopadu 2015 –– technika –– Jakub Sochor

Jedním z dokladů o tom, že progresivní technologie pohonu jsou vlastní i vrcholným limuzínám, je koncepční studie Lexus LF-FC, jedna z výstavních premiér letošního ročníku tokijského autosalonu. Ačkoliv jde o tradičně stavěný vůz s karoserií typu sedan, designéři svůj koncept pojali jako limuzínu s tvary, jež evokují linie cestovních vozidel.

Automobil je syntézou prvků, jež známe z aktuální designérské praxe značky, a novátorských řešení majících blízko kategorii takzvaných čtyřdveřových kupé. Jde především o vnější linky karoserie, které plynou zepředu směrem dozadu, čímž působí nebývale aerodynamickým dojmem. Vozidlo užívá 21palcová kola, která byla zhotovena z CFRP – jde o plastový materiál vyztužený uhlíkovými vlákny.

Samotný interiér byl navržen v unikátním pojetí, skládajícím se z horní a dolní části kabiny, přičemž ta horní má za úkol zprostředkovat cestujícím pocit vzdušnosti. Tomu vydatně napomáhají sedadla, která budí dojem křesel plovoucích v prostoru. Sedadla, výplně dveří a přístrojová deska jsou čalouněny anilinovou kůží. Součástí palubní výbavy je systém zobrazující holografické obrazy, který umožňuje řidiči ovládat aplikace formou gest.

Pohon spočívá v hybridním systému pracujícím s palivovými články (uloženými vzadu), přičemž motor pohání zadní nápravu. Ústrojí doplňují dva menší motory pro pohon předních kol. Systematické rozvržení dílčích částí pohonného systému poskytuje optimální rozložení hmotnosti, adekvátní sportovnímu sedanu.

Čtěte další články na téma autoLexus

Foto a zdroj: Lexus