1. června 2016 –– technika –– Jakub Sochor

Kompaktní automobil Škoda Rapid je produkován ve dvou karosářských variantách, jež tvoří provedení liftback a hatchback. Tým dvaceti šesti žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto však tuto dvojici doplnil učňovských exemplářem s karoserií kupé, plně pojízdným automobilem, který je již třetí prací, jež vznikla v rámci aktivit Škoda Akademie.

Vůz nese označení Atero a spočívá v karoserii o délce 4,3 metru, jež je lakována černým odstínem Black Magic, který je adekvátně doplněn kontrastními prvky a detaily. Jde o křídlo, spoiler a prahy, jež byly opatřeny červeným lakem Corrida. Červená barva byla uplatněna rovněž během přípravy lemování masky chladiče, vloženého difuzoru či krytu vnějších zpětných zrcátek, v interiéru ji najdeme ve formě ambientního osvětlení s bodovými diodami.

Příprava automobilu Atero pramení na konci loňského roku. Nejprve byl vyvinut koncept, který posléze podstoupil realizaci za odborného dohledu učitelů odborného výcviku a s podporou oblastí Technického vývoje, Designu a Výroby. Základ vozidla spočívá v modelu Rapid Spaceback, jehož B-sloupky byly přesazeny vzad a C-sloupky nabyly dynamičtějšího zkosení.

Kromě samotné formy karoserie došlo k přepracování některých vnějších dílů – jde o osazení kapoty větracími otvory, prodloužení dveří či úpravu koncových svítilen. V zadním nárazníku byly užity koncovky výfukové soustavy z modelu Octavia RS. Z automobilu téže modelové řady (ve standardní verzi) pocházejí rovněž 18palcová litá kola v tvarovém provedení Turini, lakovaná černou barvou a lemovaná červenou linkou.

Jak již bylo řečeno, vůz je dílem žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto. Vozidlo Atero je jejich již třetím exemplářem – v roce 2014 byl navržen kabriolet CitiJet, v následujícím roce pick-up s označením Funstar.

Čtěte další články na téma Škoda Auto

Foto a zdroj: Škoda Auto