3. září 2016 –– technika –– Jakub Sochor

V berlínském kulturním centru Kraftwerk byla oficiálně představena Škoda Kodiaq, sportovně-užitkový automobil, jehož tvarosloví vychází ze studie VisionS. A podobně jako koncepční předobraz, jenž byl představen v letošním roce na automobilové výstavě v Ženevě, také produkční model Kodiaq představuje vozidlo klasických proporcí a plastických vnějších panelů.

Po četných spekulacích nad slovním označením sportovně-užitkového modelu značky Škoda bylo zvoleno jméno Kodiaq, jež se odvolává na medvěda kodiaka, žijícího na stejnojmenném ostrově u jižního pobřeží Aljašky. Automobil, postavený na podvozku s rozvorem o délce 2 791 milimetrů, měří 4 697 milimetrů na délku, 2 087 milimetrů na šířku (včetně vnějších zpětných zrcátek) a 1 676 milimetrů na výšku.

Kodiaq je prvním modelem značky, který je k dispozici i v sedmimístné interiérové konfiguraci. Velkorysou prostorovou dispozici signalizuje mohutný druhý karosářský prostor, jehož objem je opticky odlehčen plastickými vnějšími panely, zvláště v ploše pontonu, kde dominuje pozoruhodný střet konvexních a konkávních ploch.

Sportovně-užitkový charakter designu je dotvořen podběhy kol opatřenými lemem, který opouští konvenční půlkruhový tvar a inklinuje k hranatým formám. I přes členitost exteriéru je však vnější tvarosloví uhlazeno a  sjednoceno, a sice prostřednictvím výrazné boční linky, jež zahrnuje horní hranu krytů předních reflektorů i zadních svítilen.

Kabina vozu je syntézou prvků, jejichž logičnost je důvěrně známá ze soudobých vozidel Škoda. Krom toho obsahuje plastickou dekorativní lištu, která prostorově ladí s vertikálními výdechy ventilační soustavy.

Vůz je k dispozici v jedné z pěti motorových variant, ve výkonovém rozpětí 92 až 140 kW. Výstavní premiéra modelu Kodiaq proběhne letos na autosalonu v Paříži, přičemž výroba automobilu bude probíhat v tuzemském závodě v Kvasinách.

Čtěte další články na téma autoŠkoda Auto

Foto a zdroj: Škoda Auto