13.10.2019 –– technika –– Ondřej Krynek

Japonská automobilka Toyota představila druhou generaci jejich úspěšného modelu Mirai, který měl i v první generaci pohon na vodík. Oproti první generaci značka sedan výrazně omladila a dala mu atraktivnější design jak z exteriéru, tak i v interiéru. Novinka má jít do prodeje na začátku roku 2020.

„Aktuální Toyota Mirai plní roli katalyzátoru pro budování celosvětového povědomí o možnostech budoucí čisté a udržitelné vodíkové společnosti. Jde o technicky propracovaný vůz, který je však i nesmírně praktický díky svému dojezdu cca 500 km, snadnému tankování v řádu minut a provozu zcela bez emisí, neboť vypouští jen čistou vodní páru. Od uvedení se prodalo přibližně 10 tisíc těchto vozů; Toyota navíc v celosvětovém měřítku aktivně podporuje rozvoj infrastruktury pro čerpání vodíkového paliva,“ uvádí k novince automobilka.

„Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít neustále řídit, vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem i dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři řidičů vyloudí radostný úsměv,“ dodal hlavní konstruktér vozu Jošikazu Tanaka. Novinka s elegantními křivkami a sportovním proporcemi zaujme velkými 20palcovými koly, výraznou maskou a zdařilým interiérem až pro pět cestujících. Dojezd byl navíc vylepšen o 30 procent oproti stávajícímu modelu, který má avizovaný dojez 550 až 750 kilometrů.

Čtěte další články na téma autoToyota

Foto a zdroj: Toyota