09.03.2020 –– technika –– Ondřej Krynek

Legendární malý Fiat 500 je ikonou automobilového designu a nejúspěšnějším modelem značky. Nyní přichází v nové generaci a to v době, kdy nastupuje elektrická mobilita. Novinka má tedy mnoho vylepšení po stránce designu, ale v nabídce najdeme i čistě elektrický pohon. Specialitou jsou edice od značek Giorgio Armani, Bvlgari, Kartell.

„Nová 500 disponuje všemi stylistickými prvky řady 500, které však působí klidněji. Přední část je vertikální jako u verze z roku 1957, díky čemuž je méně zarážející a zdůrazňuje dynamický profil. Dělící rovina kapoty u první generace oddělovala kapotu od kruhových světlometů, zatímco u současná verze tato rovina dělí eliptický světlomet dotvářený jakousi řasou na kapotě. Mírně eliptické světlomety, mají stále svůj ikonický vzhled, vyjadřují však více technologickou povahu, jsou modernější, a tudíž i přitažlivější. Kliky dveří jsou zcela zapuštěné a disponují elektrickým odemykáním. Jedná se stále o usměvavé vozidlo, které ani ve své třetí generaci neztrácí svůj bezstarostný výraz,“ uvádí zástupci automobilky, kteří upozorňují na nové logo na přídi s číslovkou 500.

„Interiér elektrické 500 je zcela nový a velmi elegantní s jasnými odkazy na první generaci. Stylistické centrum rozdělilo vnitřní prostor velmi efektivním způsobem, díky čemuž se vyznačuje formální jednoduchostí, estetičností a vizuální čistotou. Příkladem může být širší a štíhlá palubní deska a také modulární řešení odkládacích prostor mezi předními sedadly, v místě dřívější konzole s řadicí pákou, což výrazně zlepšilo vnímaný komfort. Interiér nabízí více prostoru v oblasti ramen i nohou a jeho zcela plochá podlaha ukrývá lithiové baterie, což znamená, že nijak neomezují kapacitu zavazadlového prostoru. Výsledkem je velmi promyšlené a stylisticky čisté prostředí s menším počtem tlačítek, vyznačující se harmonickými liniemi. Tak jako u hybridního Fiatu 500 i u elektrické verze budou některé stupně výbavy nabízet sedadla vyrobená z příze Seaqual, která vzniká z plastového odpadu pocházejícího z moře. Jiné výbavy pak místo pravé kůže využívají eko kůži,“ dodávají k interiéru.

Krom klasické verze byly představeny i speciální edice, které navrhly renomované italské značky Giorgio Armani, Bvlgari a Kartell. Zájemci si tak mohou vybrat vůz se specifickými prvky navrženými v duchu konkrétní ze tří značek. Novinkou je také pohonná jednotka. Krom klasického spalovacího motoru přichází poprvé v dějinách Fiat také elektricky poháněná verze. Vůz má dojez 320 kilometrů. Vůz by měl stát okolo 37 900 euro, tedy asi 970 000 českých korun.

Čtěte další články na téma Fiat

Foto a zdroj: Fiat