11.04.2013 –– umění –– Petra Huraiová

Švýcarská značka Victorinox každoročně přichází s výzvou pro grafiky a designéry z celého světa. Tentokrát se jednalo o redesign ikonického nože Swiss Army Knife. Vítězný návrh je určen pro mini verzi klasického kapesního nože Victorinox, který bude vyroben v limitované edici a zdoben vítězným potiskem.

Swiss Army Knife od Victorinox je jedním z kultovních produktu této známé firmy. Je známý svým neodmyslitelným švýcarským křížem a červeným designem. Jeho historie se datuje k 19. století, kdy byla vytvořena nerezavějící ocel, zkráceně inox, podle které se následně společnost pojmenovala. Ikonický kapesní nuž je vyráběn ve Švýcarsku dodnes.

Vytvořena byla i mini verze ikonického nože v sérii Classic. Tyto nože se začaly vyrábět v mnoha dalších barevných variantách a designech a tak se i mini verze stala oblíbenou po celém světe. Proto se společnost Victorinox rozhodla dát možnost kreativním grafikům a designerům pro vytvoření potisku pro limitované kolekce mini kapesního nože.

Letos bylo vybráno 10 potisků, které budou součástí limitované kolekce pro rok 2013. Cílem této soutěže je poskytnout zákazníkům značky nový a svěží pohled na ikonický produkt. Victorinox hledá nové a netradiční nápady, které korespondují s filozofii firmy a zároveň vystihují trendy současné doby.

Vítězný návrh pro letošní rok vytvořil Marcos Andrada z Barcelony. Podle slov autora  je potisk inspirován fotografiemi továrny Victorinox z roku 1930 až 1980. Andrada svůj design pojmenoval Iron Factory přičemž motivem ilustrace se staly právě továrenské mechanizmy firmy.

Čtěte všechny články na téma soutěžgrafika

Foto a zdroj: Victorinox