3. března 2022 –– architektura –– Ondřej Krynek

Norman Foster se svým britským ateliérem Foster + Partners postavili další z obchodů značky Apple. Tentokrát jde o Apple Al Maryah Island v prestižní finanční čtvrti v Abu Dhabi ve Spojený arabských emirátech. Obchod je umístěn na kaskádovitém vodním prvku jako perla na vrcholku kopce. Prosklená stavba překvapí také zrcadlovým vstupem s optickou iluzí opakování.

„Projekt Mary Apple je velmi zajímavý. Při návrhu ostrova Apple Al Maryah Island jde především o výhled na mimořádné panorama Abu Dhabi a vytvoření zážitkové trasy pro návštěvníky, kteří procházejí obklopeni uklidňující vodou a zrcadly. Snaží se vtáhnout vitalitu nábřežní promenády skrz místo a do prodejny, smazat hranice mezi vnitřkem a vnějškem a vytvořit vzrušující a inspirativní prodejnu Apple,“ řekl Stefan Behling z ateliéru Foster + Partners.

„Návštěvníci z obchodního centra vstupují zrcadlovým portálem z nerezové oceli a jsou obklopeni pohledy a zvuky vodních trysek, které kaskádovitě stékají po vnějších skleněných stěnách. Kapky vody zachycují světlo a třpytí se, když stékají po frézovaném skleněném povrchu. Dramatičnost prostoru dodává 72 stop (22 metrů) dlouhý strop z natažené zrcadlové fólie bez spár – jediná nepřerušovaná rovina, která vytváří kaleidoskopický efekt, kdy voda padá po stěnách a její odlesky putují nekonečně vzhůru k nebi,“ dodává s tím, že je to již několikátý obchod realizovaný tímto britským ateliérem.

Čtěte další články na téma Appleobchod

Foto a zdroj: Foster + Partners