5. září 2025 –– architektura –– Ondřej Krynek
Doprava v 21. století se mění. Po desetiletích se konečně realizuje rychlodráha z Prahy na Kladno, která sebou nese řadu změn a modernizací. Krom trati také nádražních budov. Největším nádražím ve městě bude na konci roku 2026 dřevostavba, kterou navrhl ateliér architekta Jakuba Cíglera. Budova nahradí kontroverzně zbouranou budovu nádrží z roku 1873. Objekt ze dřeva, skla a betonu je velkou prosklenou čekárnou s plánovanou kavárnou a obchody.
„Cestující na nejvytíženějším kladenském nádraží získají nové zázemí. Správa železnic zahájila stavbu nádražní budovy, která doplní už dokončená nástupiště i podchod. Vznikne podle návrhu architektů ze studia Jakuba Ciglera, nabídne moderní interiér s bohatou nabídkou služeb. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup až k vlakům. Stavební práce potrvají do podzimu příštího roku,“ popisuje projekt Správa železnic, která měla v roce 2021 projekt na přestavbu původního nádraží.
„Počítáme s tím, že nové nádraží bude mnohem využívanější než dřív. Kromě přívětivější podoby nové budovy tomu napomůže i široké a prostorné propojení haly s podchodem i moderní architektura, která vytváří otevřený a světlý prostor. Navíc jsme upravili původní plány, eskalátor z podchodu tak nakonec nepovede na přilehlé nástupiště, ale přímo do budovy. Cestující po něm vyjedou rovnou do prostoru s komerčními jednotkami,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Budova má stát 150 milionů. pravdou je, že její design a stavební materiály odkazují k aktuálnímu trendu pavilonů místo klasických velkých budov z minulého či předminulého století.
Čtěte související článek na DesignMag.cz

Nádraží Bubeneč v Praze se dočkalo citlivé rekonstrukce a proměny v bistro s kulturním centrem
Čtěte další články na téma nádraží a Kladno
Foto: Jakub Cígler Architekti
Zdroj: Správa železnic