15. října 2020 –– architektura –– Ondřej Krynek

Designéři ze studia Betwin Space Design navrhli nový obchod Spyder Haven Store v jihokorejském městě Namyangju. I když je budova postavená z montovaných modulů běžně používaných na haly, je díky fasádě a osvětlení obchod vizuálním magnetem. Odráží totiž značku prodávaného oblečení a evokuje pavoučí síť.

Přestože se podle designerů v době pandemie přesouvá prodej z off-line světa do on-line prostředí, je o to více důležité zaujmout zákazníka designem obchodu. Rozhodli se proto navrhnout extravagantní, přesto ekonomický koncept prodejny se sportovním oblečením. Jako stavební materiál byly vybrány prefabrikované díly a konstrukce používaná na montované haly. Nijak nezajímavý tvar ani materiál se však podařilo příjemně ozvláštnit.

Spyder Haven Store dostal fasádu ze stovek vertikálních tyčí různé délky, které fasádou obepínají a díky logu pavouka jasně připomínají pavoučí síť. Na dramatičnosti přidává celé budově osvětlení do červené barvy. Celková užitná plocha obchodu je 224 metrů čtverečních. Prostor je z velké části otevřený. Přiznaný je konstrukční materiál a na regály jsou použity opět nejjednodušší materiály jako kovové profily. Součástí objektu je mimo jiné i garáž, studio pro natáčení a veškeré zázemí značky.

Čtěte další články na téma obchod

Foto a zdroj: Betwin Space Design