16.04.2021 –– architektura –– Ondřej Krynek

Newyorský architekt Peter Marino a japonský ateliér AS Co. dokončili zásadní rekonstrukci obchodu Louis Vuitton v tokijské čtvrti Ginza. Původní obchod v ulici Namiki připomínající svou neprostupnou fasádou s úzkými okny bunkr se proměnil na výškovou budovu s transparentní fasádou v měňavých barvách připomínající medúzu.

Louis Vuitton už má v Ginze obchod řadu let. Svou fasádou s bílým obkladem připomínající proplétané pásky kůže zaujal už při svém dokončení. Doba však pokročila a na řadu přišla rekonstrukce s přístavbou. Rohový dům se díky dvojici architektonických ateliérů proměnil k nepoznání. Rohový pozemek jasně definoval tvar budovy, rozšiřovat se tak mohla jen do země nebo směrem k nebi.

Nepříliš přívětivá fasáda zmizela a vznikla zde výšková budova se sedmi podlažími. Fasáda je jednolitá pokrytá lesklou perleťovou membránou, která připomíná tělo medúzy. Vstup je řešený velkým prosklením sahající do dvou pater budovy. Jemně strukturovanou fasádu pak zdobí pouze logo Louis Vuitton.

Interiér už taková sláva není. Nejzajímavější je schodiště kombinující dřevo se skleněným zábradlím a řadou skleněných svítidel. I některá oddělení mají díky dekoracemi velkými medúzami efektní atmosféru. Zbylé prostory jsou odkazem na nudnou éru obchodů let minulých, kde v tomto případě nepomůže ani luxusní nábytek ani hýření barvami či materiály.

Čtěte další články na téma obchodLouis Vuitton

Foto: Daici Ano
Zdroj: AS Co.Peter Marino Architect