29. června 2010 –– interiér –– Magdalena Nováková

V květnu byl v budově PPF Gate v pražských Dejvicích za účasti vícemistra světa Felipe Massy otevřen první showroom Ferrari v České republice. Představen byl i nový model Ferrari 458 Italia. Jde o celosvětově první showroom nového konceptu prezentace značky Ferrari, nástupce zkušebního v italském Maranellu.

První studie vznikaly v Praze. Společnost Scuderia Praha, která značku Ferrari na našem trhu zastupuje a generální dodavatel díla firma Swietelsky oslovily skupinu architektů Gerčák, Jasiok, Machaň, Vodvářka a Veselá, kteří zpracovali šest návrhů, jenž musely splnit požadavky firmy Ferrari.

Následně byl v italském ateliéru Fortebis vypracován nový firemní styl prezentace značky Ferrari, včetně studie řešení nových showroomů značky, které mají po celém světě nahradit ty stávající. Tento návrh byl za spolupráce českých architektů dopracován až do finální podoby prováděcího projektu. Zodpovědným architektem a zpracovatelem stavebně – architektonické části se stal za českou stranu oslovený architekt Luděk Jasiok se studiem Jasiok Architekti.

Realizace započala koncem roku 2009. Na celkové ploše 305 metrů čtverečných se nachází prostor showroomu, salonek, personalizační studio, kancelář, šatna a kuchyňka se zázemím. Investorem je firma Scuderia Praha, které se realizační náklady vyšplhaly na 15 milionů korun.

Prostor showroomu je jednoduchý, klidný, elegantní, důraz je kladen především na kvalitní materiály. Potlačeny jsou barvy. Prostor je osvětlen zářivkami za dvojitou vrstvou světově unikátního interiérového materiálu Barrisol. Toto řešení vytváří dojem svítící plochy, která je umístěna nad každým ze tří vystavených vozů. Jde o velmi efektní záležitost, ale rozmístění vozů v prostoru však tímto není variabilní. Podlaha a zvýšená rampa je tvořena netradiční stěrkou Betonlook. Za povšimnutí stojí i řešení detailů podhledů a návazností na okolní konstrukce. Masivní rámy vstupních dveří budí respekt svým čistým provedením. Recepční pult a další mobiliář byl dovezen z Itálie.

Právě řešení detailů a vůbec aplikace konstrukcí na české podmínky byly pro architekta oříškem. Složité bylo i řešení technologických rozvodů, které běžný návštěvník nevnímá. „Vytvořili jsme šest variant řešení, aniž bychom byli zcela seznámeni s novým konceptem prezentace značky Ferrari. Přesto jsme se na pojetí prostoru shodli, zejména co se týče barevnosti, systému osvětlení a jednoduchosti interiéru,“ řekl pro DesignMagazin.cz architekt Luděk Jasiok. „Velmi nás těší opravdu příznivé hodnocení výsledku z italské strany,“ dodal.

Foto a zdroj: Jasiok ArchitektiFerrari