8. července 2011 –– interiér –– Tomáš Holý

Extravaganci a kreativitě se meze nekladou, zrovna tak působí mnohé pařížské výlohy. Francouzská metropole je často přezdívána jako město světel, jistě by si však zasloužilo i označení výkladní skříň Evropy. Nejen přední módní značky se snaží upoutat nakupující svými kolekcemi, ale i jejich umístěním do výloh.

Mít pěknou a zajímavou výlohu je v současnosti jev, který by v Česku nakupující těžko pohledal. Z ulic butiky rychle mizí kvůli rozrůstajícím se chrámům konzumu, v nákupních centrech se zas není čím kochat. V tuzemských výkladních skříních potenciální zákazníci bohužel příliš inspirace nenajdou.

To však v Paříži neplatí, nejrůznější obchody lemují takřka každou ulici, není proto divu, že je se na co dívat – Od bílých plastových palem, působící bílé drapérii na pozadí jen několika kusů oblečení Diesel, model letadýlek a vzdušných balónů vznášejících se nad kufry Louis Vuitton.

Zajímavý je i pohled do výloh designového obchodu Colette, který připravil kolekci bot od Tommy Hilfiger. Jednotlivé páry vystavil v obřích zavařovacích sklenicích. Výsledek je vtipný, nápaditý a kolemjdoucí snadno zláká minimálně k nakouknutí do butiku.

Ani tradiční figuríny nemusí být na obtíž, jak dokazuje módní dům Lanvin. Figuríny oděné do černé kolekce na bílém pozadí jsou v pózách jako z akčních scén filmu Matrix. Z nudné a takřka povinné výbavy výloh se tak stává dynamická, oku ladící podívaná.

Luxus však nemusí být otázkou jen detailně propracovaných figurín, rekvizit a perfektního osvětlení. Příklad může být francouzská značka Hermès, která nikdy ve svých výlohách nepoužívá figuríny. Zboží je tak mnohdy spíše volněji rozloženo, na první pohled budí zdání chaosu a neupravenosti.

Čtěte všechny články na téma Paříž

Foto: Tomáš Holý