4. října 2019 –– interiér –– Ondřej Krynek

V roce 2006 se na Fifth Avenue v centru New Yorku otevřel dnes už ikonický obchod Apple Fifth Avenue. Po třinácti letech se obchod se skleněnou kostkou na povrchu znovu otevírá. Po renovaci zůstal hlavní symbol prodejny nedotčen, ale Norman Foster se svým britským ateliérem proměnili schodiště i celý interiér.

Asi nejznámější obchod Apple stojí na náměstí před ikonickou budovou General Motors Building, kterou navrhl Edward Durell Stone. Celý obchod je ukryt v podzemí pod veřejně přístupným náměstím. Proto zde jako hlavní vstup navrhl tehdy Steve Jobs velkou transparentní skleněnou kostku, která je zdobena jen svítícím logem Apple.

Jedno z nejvíce navštěvovaných míst ve městě nyní prošlo rekonstrukcí a citlivou modernizací, kterou měl na starosti dvorní architekt Norman Foster se svým týmem. Už na povrchu je vidět změna. Vysázeny byly nové stromy, vznikly zde nové kamenné lavičky a dva typy světlíků, které jsou jen svítící kolečka v chodníku nebo fungují jako nerezová sedátka, takzvané Skylenses.

Tou nejviditelnější změnou je nové schodiště, které sestupuje okolo nerezového tubusu. Schodiště má stupně z matovaného skla usazeného v nerezovém rámu, zábradlí je tvořeno kusem ohnutých na sebe napojených skel. Interiér obchodu byl omlazen. Efektní jsou světlíky ve stropě, vzrostlé stromy v květináčích i celkové rozvržení prostoru.

Čtěte další články na téma Appleobchod

Foto a zdroj: Foster + PartnersApple