31. srpna 2022 –– média –– Ondřej Krynek

Česká automobilka Škoda Auto představila nové logo a vizuální identitu, kterou mění po 11 letech. Radikální změnou je plánované častější použití slovního nápisu Škoda místo znaku, přičemž obě varianty prošly zásadní úpravou do nové digitální doby. V obou případech nápis opustil háček, který byl do nápisu integrován, nová je typografie a zcela nová je i barevnost.

„S naší novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň. Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků. Naše nová korporátní identita podtrhuje moderní a osobitý design a jasně ukazuje náš přístup, který je v první řadě digitální,“ uvedl Martin Jahn ze Škoda Auto.

„V marketingové komunikaci se bude klást výrazně větší důraz na nápis Škoda ve srovnání s firemním logem. Nová stylizace také využívá zcela jinou typografii, která pracuje se symetrií a kombinací oblých tvarů s hranami. Podle očekávání představovala největší výzvu integrace háčku, který reprezentuje důležitou součást českého historického dědictví značky Škoda. Háček nad písmenem S je nyní integrován do prvního písmene. Z průzkumů vyplynulo, že právě typografické logo je vhodnější z pohledu rozpoznatelnosti a identifikace,“ dodávají zástupci značky s tím, že prvním modelem opatřeným jen nápisem místo znakem je studie Škoda Vision 7S.

Čtěte další články na téma auto

Foto a zdroj: Škoda Auto