18. ledna 2022 –– technika –– Ondřej Krynek

V roce 1969 se zrodila legenda v podobě sporťáku Nissan Z, který je nejprodávanějším sportovním vozem na světě.. Nedávno představila japonská automobilka novou sedmou generaci tohoto vozu, který je zatím určený jen pro americký trh. Novinka znovuzrozená po 13 letech se inspiruje tím nejlepším z designu předešlých generací.

„Jednoduše řečeno, naším cílem je, aby toto Z bylo nejlepší verzí doposud, tečka. S každou generací zvyšujeme laťku, posouváme hranice Z a pokračujeme ve využívání lidského instinktu pro další vzrušující cestu. Zcela nové Z je více než jen výkonné a agilní, je navrženo tak, aby se svým řidičem doslova splynulo, aby se vůz stal ‚tanečním partnerem‘ pro jejich dobrodružství na silnici,“ řekl Hiroshi Tamura, hlavní produktový specialista nového Z.

„Naši designéři naslouchali tisícům současných majitelů vozů Z, vytvořili nespočet studií a skic, když jsme zkoumali jednotlivé generace a to, co je činilo úspěšnými. Nakonec jsme se rozhodli, že by Z mělo cestovat mezi desetiletími, včetně budoucnosti,“ řekl Alfonso Albaisa, senior viceprezident společnosti Nissan pro globální design. Novinka bude mít na výběr tři barevné varianty interiéru a verze Sport a Performance.

Čtěte další články na téma autoNissan

Video a zdroj: Nissan