15. června 2022 –– technika –– Ondřej Krynek

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto přepracovala čtvrtou generaci Fabie k nepoznání a představuje Škoda Fabia RS Rally2. Novinka těží ze skvělé aerodynamiky sériového vozu a díky spojlerům a zadnímu křídlu vytváří dvakrát větší přítlak než předchůdce. Po karosářských úpravách má rallye verze ještě ostřejší a emotivnější design, než sériová verze.

„Designový jazyk značky Škoda promítnutý do čtvrté generace modelu Fabia se skrze nový rallyový speciál Fabia RS Rally2 přenesl na závodní tratě. Rallyový model si tak například zachoval dlouhý střešní spoiler s bočními finlety a ploché, ostře řezané přední světlomety sériového vozu, které zasahují až do typické velké šestihranné masky chladiče, která je pro značku Škoda typická. Přední a zadní světlomety s LED technologií podtrhují moderní vzhled. Rallyový speciál se od svého sériového protějšku na první pohled výrazně odlišuje mnohem širšími předními a zadními blatníky a četnými otvory v karoserii pro přívod vzduchu. Lak zelená Mamba odkazuje na rodinu vozů RS a připomíná sportovní modely Octavia RS a Enyaq Coupé RS iV,“ uvádí automobilka.

„Speciálně pro vůz Fabia RS Rally2 byly vyvinuty také četné aerodynamické komponenty. Vedle širších předních a zadních blatníků zvyšuje přítlak také nově vyvinuté zadní křídlo. Jeho rozměry a umístění odpovídají předpisům pro vozidla dané šířky a výšky. V zadní části křídla se nachází malý lem, tzv. Gurneyho klapka, který slouží jako odtrhová hrana a rovněž zlepšuje přítlak. Proudění vzduchu nad střechou je optimalizováno centrálně umístěným tzv. scoopem nad čelním sklem, který slouží především jako přívod čistého čerstvého vzduchu do kokpitu. V sériovém vozidle je přívod vzduchu do interiéru umístěn pod čelním sklem, ale při rally se v této oblasti vozu víří množství prachu nebo vody,“ dodává k modelu, který logicky koupit nepůjde.

Čtěte další články na téma autoŠkoda Auto

Foto a zdroj: Škoda Auto