11. srpna 2022 –– technika –– Ondřej Krynek

Německá automobilka Porsche slaví 20 let od uvedení první generace Porsche Cayenne. Luxusní středně velký crossover pro pět cestujících však mohl být i kabriolet s plátěnou střechou. U příležitosti výročí Porsche ukázalo koncept Cayenne Cabriolet.

„Překvapivě nebyla hned zavržena, ale skutečně postavena nejméně konvenční varianta, kabriolet na bázi Cayenne dlouhý přibližně 4,8 metru. Dnes je v muzeu Porsche stále uložen jediný exemplář otevřeného Cayenne. Nejedná se však o silniční prototyp, ale o takzvaný Package Function Model – zkráceně PFM. Konstruktéři nechali odstranit střechu, ale upustili od opatření na zpevnění karoserie, která jsou pro kabriolet nezbytná. Vůz, který není schopen zajistit bezpečnou a stabilní jízdu, je v případě potřeby převezen na místo určení. Zkušební jízdy nebyly nikdy plánovány, protože kabriolet PFM byl postaven pouze za účelem posouzení čtyř kritérií,“ uvádí Porsche.

„Je sezení v celém vozidle pohodlné, když se střecha směrem dozadu zužuje více jako u kupé a když jsou čelní sklo a A-sloupky zkráceny? Jak praktický je Cayenne jako dvoudveřový model s dveřmi delšími o 20 cm? Je možné do něj umístit elegantní a kvalitní měkkou střechu, kterou lze navíc rychle složit? A jak by měla být řešena zadní část vozu? V roce 2002 ještě nedošlo ke shodě v poslední otázce a pro funkční model Package byly navrženy dvě různé zadní části. Levé zadní světlo bylo posazeno na zádi vozu nízko, zatímco pravé bylo o poznání výše,“ dodává automobilka s tím, že nakonec k výrobě nedošlo a prosazován dál byl model 911 Targa.

Čtěte další články na téma Porsche

Foto a zdroj: Porsche