21. srpna 2022 –– technika –– Ondřej Krynek

Francouzská automobilka Bugatti vytvořila v roce 2005 ikonický model Veyron osazený šestnáctiválcovým motorem W16. Využíván byl ve všech modelech dodnes. Posledním modelem je čerstvě představený roadster Mistral, podle značky dokonalý vůz, který není jen pouhým pokračováním modelu Chiron.

„Pro poslední silniční podobu legendárního motoru W16 značky Bugatti jsme věděli, že musíme vytvořit roadster. Více než 40 % všech vozů Bugatti, které kdy vznikly, mělo otevřenou konstrukci a vytvořilo dlouhou řadu výkonných ikon, které jsou dodnes uctívány po celém světě. V éře Chironu1 dosud neexistoval žádný roadster, takže představení modelu W16 Mistral je pokračováním tohoto odkazu, a to na základě obrovské poptávky našich klientů po zcela novém způsobu, jak zažít mohutný výkon našeho ikonického motoru. W16 Mistral otevírá další kapitolu příběhu roadsterů Bugatti, inspirovanou více než stoletou historií legend s otevřenou střechou,“ řekl Mate Rimac, generální ředitel automobilky Bugatti Rimac.

„Víme, že model W16 Mistral bude mít v příběhu Bugatti navždy svůj význam, protože představuje poslední použití snad nejlepší automobilové pohonné jednotky v historii v sériovém voze. Jako designérský tým jsme cítili obrovský tlak na to, abychom vytvořili styl, který by okamžitě zprostředkoval tento přelomový okamžik a inspiroval se některými z nejkrásnějších roadsterů v historii značky Bugatti,“ dodává Achim Anscheidt, který je šéfdesignérem v Bugatti.

Designéři se při navrhování vozu inspirovali roadsterem Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid z roku 1934, který pro ně byl vrcholem elegantního designu. Velkou inspirací, která dala pak vozu jméno, byl silný a chladný vítr vanoucí ve Francii. Vyrobeno bude pouze 99 kusů a všechny jsou již prodány. Cena jednoho vozu startuje na 5 milionech eur, tedy asi 123 milionů českých korun. První majitelé se projedou už v roce 2024.

Čtěte další články na téma autoBugatti

Foto a zdroj: Bugatti