20. února 2023 –– technika –– Ondřej Krynek

Mladoboleslavská automobilka Škoda v době hospodářské krize a většího nástupu pásové výroby představila v roce 1931 osobní automobil Škoda 633, který byl vyráběn celkem tři roky  to v počtu více jak pěti set kusů. Model střední třídy byl vybaven šestiválcem a svou spolehlivost a kvality ukázal i v roce 1933, kdy na něm Jiří Hanuš přejel poušť Saharu.

„Škoda tehdy aktivně čelila světové hospodářské krizi nejen efektivní pásovou výrobou, ale i vývojem nových modelů. Intenzivně pracovala na lidovém voze, budoucí legendě Popular, a do sezony 1933 vjela zdařilým modelem střední třídy. Osmnáctistovka Škoda 633, předchůdce vlajkové lodi Superb, svým typovým označením prozrazovala šest válců, které pod přední kapotou podávaly výkon 33 koní (24,3 kW),“ uvádí automobilka Škoda Auto k vozu, který tehdy stál 45 500 českých korun.

„Hrdinou příběhu je Jiří Hanuš, syn bývalého generálního ředitele škodováckého strojírenského a zbrojařského koncernu. Z malé obce Radlík u Jílového, asi 25 km jižně od centra Prahy, se vydal do Afriky v mrazivý pátek 17. února 1933. Sněhem se musel probíjet prakticky až k jihofrancouzskému přístavu Marseille, kam dorazil po 1 454 km v pěti denních etapách,“ dodává k poutavému příběhu, během kterého jezdec i vůz zdolaly 6 546 kilometrů. Celkově včetně návratu do Prahy vůz ujel 9 716 kilometrů se skvělou spotřebou 13,75 litru na sto kilometrů.

Čtěte související článek na DesignMag.cz

Legendární aerodynamicky tvarovaná Škoda 1200 slaví 70 let

Legendární aerodynamicky tvarovaná Škoda 1200 slaví 70 let

Čtěte další články na téma Škoda Auto

Foto a zdroj: Škoda Auto