28. února 2024 –– technika –– Ondřej Krynek

Slavný designér a konstruktér motorek Dirk Oehlerking vytvořil v minulém roce pro německou značku BMW, respektive její na motorky zaměřenou divizi BMW Motorrad, speciálně upravenou motorku R 18 The Crown. Se svou karosárnou Kingston Custom vytvořil motorku odkazující do historie značky a zároveň k prvním motorkám, závodním autům dávné doby i stíhacím letounům.

„Začal jsem s novým BMW R18, které jsem pak rozebral. Jako vždy jsem pracoval s tvrdou pěnou a kartonem, abych vytvořil tvar, linie a design. Cílem bylo, aby vypadal mohutně, elegantně a rychle v kombinaci s inovativním vzhledem,“ popisuje Oehlerking svůj přístup k designu motorky, kterou vytvořil u příležitosti 100 let BMW Motorrad. Kvůli designu musel přizpůsobit technologii. Muselo být zkonstruováno zcela nové zavěšení předních kol v podobě oboustranného kyvného ramene s centrální vzpěrou.

„Palivová nádrž o objemu 8 litrů a díly karoserie byly vyrobeny z hliníkového plechu o tloušťce 2 mm, který byl řezán, ohýbán a poháněn ručně. Zatímco motor a zadní zavěšení jsou stejné jako u originálu, dvě výfuková potrubí z nerezové oceli jsou kompletně vyrobena ručně. Do velkolepé koncepce modelu R 18 The Crown byly dokonale integrovány četné standardní komponenty, jako jsou světlomety, přístroje, spínací jednotky a systém stupaček. Harmonickým doplňkem jsou kování spojky a ruční brzdy od firmy Magura, zadní blatník a držáky od firmy Wunderkind a sedlo vyrobené z hliníkového plechu o tloušťce 2 mm a potažené pravou kůží,“ dodává automobilka.

Čtěte další články na téma BMWmotorka

Foto a zdroj: BMW