2. května 2025 –– technika –– Ondřej Krynek
Čtyři roky od poslední verze Ferrari 296 GTB přichází upravená verze Ferrari 296 Speciale a otevřená verze Speciale A. Z původního modelu převzal eleganci a přidal speciální zadní přítlačné křídlo, lepší aerodynamiku, o něco vyšší výkon a upravený interiér. Jezdit s ním bude možné nejen na okruzích, ale také silnicích. Na stovku zrychlí za 2,8 sekundy.
„Designérský jazyk modelu 296 Speciale má velmi jasnou spojitost se závodními Ferrari s uzavřenými koly. Zatímco 296 GTB skrývá svůj extrémní výkon pod elegantní slupkou, 296 Speciale používá mnohem radikálnější stylistický slovník, aby vyjádřil inovace zavedené inženýry Ferrari. Aby bylo dosaženo tohoto výsledku, pracovalo stylistické centrum Ferrari pod vedením Flavia Manzoniho v součinnosti se všemi ostatními zúčastněnými odděleními s cílem maximalizovat důraz na vztah mezi formou a funkcí, aby bylo možné integrovat do tohoto vozu potřebná technická řešení,“ uvádí automobilka k vozu s maximální rychlostí 330 kilometrů za hodinu a na 200 za hodinu zrychlí za sedm sekund.
„Design interiéru modelu 296 Speciale se řídí stejnou filozofií, jaká se uplatňuje u všech speciálních verzí Ferrari poslední generace. Změny oproti modelu 296 GTB zahrnují řešení pro zjednodušení interiéru s celkově menším počtem prvků a úsporu hmotnosti s ještě rozsáhlejším použitím uhlíkových vláken a Alcantary. Kromě rozsáhlého použití uhlíkových vláken a hliníku přispívá k celkovému efektu mnohem více závodně zaměřené kabiny také úspornější designérský jazyk,“ dodává značka k interiéru vozu se zatím neznámou cenou.
Čtěte související článek na DesignMag.cz

Ferrari 296 GTB je kompaktní sporťák s jednoduchými tvary a překvapivým interiérem
Čtěte další články na téma auto a Ferrari
Foto a zdroj: Ferrari