17. července 2025 –– technika –– Ondřej Krynek

Malý tým z motoristické divize BMW Motorrad přetvořil podle svých představ novou motorku BMW R 1300 R. Ze sériového modelu postavili dramatickými úpravami vlastní model Titan, který vznikl jen jako funkční koncept. Má mnohem agresivnější vzhled, výraznou grafiku, barevnost a nápisy, nezvykle umístěný displej, dominantní výfuk i nově přidaná láhev pro zvýšení výkonu.

„Jeho design zahrnuje základní stylové prvky nového BMW R 1300 R a převádí je do agresivních linií sprintového závodního motocyklu. Charakteristické linie BMW R 1300 R se odrážejí v kapotáži typické pro závodní stroje. Výrazný panel kryjící sací kanály standardního stroje v přehnané podobě ladí s mimořádnou dynamikou modelu Titan. Vizuálně je hmota motocyklu přesunuta nad přední kolo s cílem, aby se při rozjezdu co nejdéle udrželo na asfaltu. Celkové proporce motocyklu jsou kompaktně postaveny kolem jeho hlavního prvku: motoru boxer o objemu 1300 cm3. Motocykl svým postojem připomíná dravou šelmu, která napjatě a trpělivě čeká na start. Základ kapotáže motocyklu je tvořený spékaným uhlíkovým kompozitem, na němž nápadná a moderně pojatá grafika vytváří dojem pohybu. Celek doplňují výrazné prvky lakované modrým metalickým lakem,“ uvádí na motorky zaměřená divize BMW Motorrad.

„Na vývoji BMW R 1300 R Titan se podílela společnost Akrapovič, která je dlouholetým partnerem BMW Motorrad. Tato spolupráce umožnila týmu navrhnout titanový výfukový systém Akrapovič, který vizuálně i akusticky podtrhuje výrazný charakter tohoto custom motocyklu. Výfukové potrubí vychází z obou válců, krátce se spojuje pod motocyklem a končí dvěma samostatnými koncovkami pod vysokou, agresivně stoupající zadní částí. Nové BMW R 1300 R má nízký profil, který je podpořen speciálně vyrobeným podvozkem Wilbers s dlouhým kyvným zadním ramenem. Tento podvozek je naladěný tvrdě, aby nepřišel nazmar výkon sériového motoru. Mezi dvěma titanovými koncovkami výfuku je umístěna agresivně vypadající láhev s oxidem dusným. Ten se po stisku tlačítka vstřikuje do válců a zvyšuje výkon. Síla motoru putuje přes převodovku a spojovací hřídel na zadní pneumatiku, která BMW R 1300 R Titan katapultuje vpřed. Rychlostní stupně se řadí přesně a brzdová páčka Magura HC3 zachycuje uvolněnou energii a zpomaluje motocykl až do zastavení. Stupačky jsou vysunuty daleko dozadu, což Philippovi poskytuje potřebnou oporu při sprintových závodech. BMW R 1300 R Titan je motocykl postavený na zakázku, který v každém detailu ztělesňuje vášeň a preciznost BMW Motorrad,“ dodávají autoři konceptu.

Čtěte další články na téma BMWmotorka

Foto a zdroj: BMW