3. září 2025 –– technika –– Ondřej Krynek

V letech 1997 až 2000 se v české automobilce Škoda Auto v podstatě na objednávku vyráběla speciální verze Felicia Fun, která byla jistě inspirována i původním dnes už historickým modelem Felicia. Specialitou těchto 4 216 vyrobených vozů byl nákladní otevřený prostor nebo možnost rozšířit místa k sezení o další pod širým nebem. Současnou podobu vozu v designérském jazyce Modern Solid navrhl interní designér automobilky Julien Petitseigneur.

„Proporce a drsnější provedení detailů jsou hlavními Modern Solid prvky mého návrhu. Auta z 90. let měla vcelku jednoduchý design, málo zdobnosti, takže vzhled šel aktualizovat vcelku snadno. Vzal jsem to jako příležitost vyzkoušet si při své práci AI nástroje. Auto jsem si nastudoval a pak jsem v AI zkoušel různé prompty a jejich ladění tak, abych získal nějaké základní návrhy, které zachytí atmosféru původního modelu. Umožnilo mi to poměrně rychle prozkoumat různé možné směry a vyhodnotit, jak pokračovat. Návrhy od AI jsou vždy dost hrubé, takové v obrysech. Já jsem tedy na zvolenou myšlenku aplikoval svůj rukopis a rozpracoval vše dopodrobna. Pracoval jsem asi dva týdny, vždy po práci tak asi tři hodiny denně. Oproti běžné práci na projektu, na kterém strávíme roky, je to samozřejmě minimum času. Hodně jsem se při tom ale naučil a svým způsobem jsem si i odpočinul. Ostatně, Felicia Fun byla auto pro volný čas,“ říká k procesu navrhování designér.

„Na dobu vzniku původního modelu odkazuje i interiér. Je v něm sice velký displej přes celou šířku palubní desky, má ale retro grafiku videoherních titulů z tehdejší doby. Navíc to v Julienových představách vůbec není klasický LCD nebo OLED panel, ale moderní interpretace starých CRT obrazovek,“ dodává k interiéru vozu automobilka, která jej samozřejmě nezvažuje vyrábět, ale má podobné koncepty jako cvičení, z nichž mohou vzniknout zajímavé nápady přenositelné do konceptů reálně vyráběných vozů.

Čtěte další články na téma Škoda Autokoncept

Foto a zdroj: Škoda Auto