5. září 2025 –– technika –– Ondřej Krynek

I když před více jak rokem představený koncept BMW Vision Neue Klasse X byl ještě odvážnější a v mnoha ohledech subtilnější, jistě čerstvě představený sériový mýdel BMW iX3 zaujme. Má totiž jako první model design podle nového designérského jazyka Neue Klasse, který se bude postupně propisovat do dalších sériových modelů. Monolitický design, malé ledvinky na masce a líbivý interiér s velkým displejem.

„Významné technologické pokroky jsou hnací silou zásadních změn v designu. Nový model iX3 představuje nový designový jazyk BMW, který bude postupně zaveden v celé modelové řadě. Nabízí moderní interpretaci původního konceptu BMW: nadčasovost, minimalismus a jednoznačnou identifikaci jako BMW. Pro designový jazyk zavedený u modelu iX3 byla zaregistrována komplexní ochrana designu. Model iX3, jakožto vůz segmentu SAV, představuje hodnoty Neue Klasse prostřednictvím efektivního využití prostoru a zaměření na progresivní životní styl. Rozměry: 4782 mm (délka) × 1895 mm (šířka) × 1635 mm (výška). Silueta dvouprostorového vozu kombinuje robustní vzhled modelů BMW X s přesnými liniemi zdůrazňujícími stabilní postoj na všech čtyřech kolech. Aerodynamická optimalizace přináší koeficient odporu vzduchu cx = 0,24. V přední části vytváří vzpřímená maska ve tvaru ledvinek a jasně tvarované povrchy nezaměnitelný celek. Dominují zde dva charakteristické prvky BMW: ledvinky BMW a dvojité světlomety. Svisle uspořádané ledvinky masky odkazují na model Neue Klasse z 60. let. Nový světelný podpis nahrazuje chrom a dodává vozu jasně vnímanou kvalitu a modernost. Z profilu vytvářejí velké plochy s několika přesnými liniemi monolitický celek,“ uvádí automobilka k modelu s dojezdem 678 až 805 kilometrů na jedno nabití.

„Interiér modelu iX3 posouvá modernost a digitální zážitky zásluhou svého přehledného, minimalistického designu, který klade důraz na digitální obsah. Architektura vozu navržená pro elektrický pohon poskytuje velkorysý prostor pro pět osob. Linie „plovoucího“ přístrojového panelu plynule přecházející do velkoplošných obložení dveří vytvářejí „obklopující“ efekt. Přístrojová deska s látkovým povrchem a podsvícením přispívá k vytvoření teplé a příjemné atmosféry. Velká okna a volitelná panoramatická střecha s tepelně izolačním zasklením zaplavují kabinu světlem. Ovládací systém BMW Panoramic iDrive (využívající nově vyvinutý BMW Operační systém X) propojuje displeje, tvary a design osvětlení, stejně jako zvuk, do komplexního a na míru přizpůsobitelného zážitku prostřednictvím režimů My Modes. Zvuková kulisa BMW HypersonX přináší nové zvuky jízdy, efekty a signály navržené pro Neue Klasse. Elegantní minimalistická sedadla kombinují pohodlí na dlouhé vzdálenosti se sportovním charakterem a širokými možnostmi nastavení. Volant a středová konzola mají nový design; konzola integruje úložné prostory a klíčové ovládací prvky. Zadní sedadla tvoří jednu plochu podobnou pohovce,“ dodává k modelu s cenou 1,725 milionu českých korun.

Čtěte další články na téma BMWkoncept

Foto a zdroj: BMW