18. listopadu 2025 –– technika –– Ondřej Krynek
Italská automobilka Ferrari postavila další vůz, který je navržen a zkonstruován pouze v jediném exempláři. Vůz nesoucí označení SC40 opět navrhlo designérské studio Ferrari Styling Centre pod vedením šéfdesignéra Flavio Manzoni. Design vozu je inspirován ikonickým sporťákem Ferrari F40, ale ve skutečnosti je založen na aktuálním speciálu Ferrari 296 GTB.
„Styl vozu čerpá inspiraci z průmyslového designu, který se vyznačuje přesnými geometrickými tvary a mohutnými, hranatými objemy. Proporce se vyznačují dlouhou, nízkou přední částí vyváženou krátkým zadním převisem a vysokým, pevným zadním křídlem – lakovaným na míru v barvě SC40 White – které plynule navazuje na boky karoserie. Pevné křídlo se svisle rozprostírá od krytu motoru a plynule s ním splývá, což podtrhuje černá oddělovací linie, která zvýrazňuje černý zadní nárazník. Tato oblast je tvořena otevřenou mřížkou, která odhaluje mechanické a konstrukční komponenty pod ní. Motor V6 je vystaven prostřednictvím charakteristických kouřových žaluzií Lexan, které vizuálně navazují na spodní přívod vzduchu a jsou doplněny menšími žaluziemi vyřezanými do svalnatých zadních křídel v blízkosti podběhů kol. Vytvarovanou zadní část doplňuje centrální výfuk vyrobený aditivní výrobou s koncovkami z titanu a uhlíkových vláken a zadní světla, která jasně odkazují na model 296 GTB, na kterém je vůz založen,“ uvádí automobilka.
„V interiéru byla věnována zvláštní pozornost použití materiálu Kevlar, který silně připomíná model F40. Karbon-Kevlar byl pro tento projekt přepracován a znovu vyvinut a je použit v prostoru pro nohy, za sedadly a na částech podlahových rohoží. Tento charakteristický materiál je také použit na volantu, některých vložkách palubní desky, v motorovém prostoru a zavazadlovém prostoru. Čalounění je kombinací Alcantara v barvě Charcoal a červené technické tkaniny Jacquard, zatímco skákající koník na opěrkách hlavy a tkané logo SC40 dodávají sedadlům moderní a exkluzivní vzhled,“ dodávají zástupci značky k modelu s motorem V6 pod kapotou a maximální rychlostí 330 kilometrů za hodinu. Na stovku zrychlí za 2,9 sekundy.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Ferrari 849 Testarossa oživuje současným designérským jazykem ikonický sporťák
Čtěte další články na téma Ferrari
Foto a zdroj: Ferrari



















































