10. prosince 2025 –– technika –– Ondřej Krynek

V lednu 2026 bude mít premiéru koncept vozu Citroën Elo, kterým se tato automobilka vrací k výraznému designu pro budoucí generace. Designéři v podstatě rozvinuli populární mini vozítko Citroën Ami do větších rozměrů čtyř metrů na délku a dali vozu velký vnitřní prostor pro různá využití. Auto podle nich nebude jen k převozu osob, ale může fungovat modulárně třeba na práci nebo přespání. Pojmout má až šest osob.

„Elo, který nabízí skutečný obytný prostor, byl navržen jako každodenní společník. Díky své úplné a intuitivní modularitě slouží jako místo k odpočinku, hraní nebo práci — Rest, Play, Work. Plně využívá výhody 100% elektrické architektury a nabízí kompaktní rozměry, které skrývají výjimečnou prostornost. S délkou 410 centimetrů se cítí dobře v městském prostředí, které je jeho přirozeným prostředím. Charakter vozu ale také vybízí k výletům a odpočinku. Díky svému mimořádně prostornému a variabilnímu interiéru, který pojme až šest osob, splňuje požadavky zrychlujícího se života mezi cestováním, trávením volného času, rodinnými aktivitami, prací nebo spontánními výlety. Se svým moderním, barevným a veselým designem a širokou škálou funkcí je Elo zdrojem energie ve službách aktivního života,“ uvádí automobilka Citroën.

„U Elo se nepřizpůsobuje zákazník autu, ale auto potřebám zákazníka. Ve standardní verzi má 4 místa s centrálně umístěným sedadlem řidiče, jemuž díky čelnímu sklu s výhledem 180° a modernímu důmyslnému rozhraní nabízí nový zážitek z jízdy, zatímco cestující na zadních sedadlech mají k dispozici obrovský prostor. Sedadlo řidiče lze otočit, aby bylo možné si popovídat nebo pracovat, k čemuž napomáhá i speciální podpěra. V případě potřeby lze vysunout další dvě sedadla, aby bylo možné přepravit 6 osob. Interiér se může také proměnit v prostor pro spaní pro dvě osoby, domácí kino, zdroj napájení a mnoho dalších využití. ELO mění svět mobility a stává se katalyzátorem společných chvil strávených s partnerem, rodinou a přáteli,“ dodává k modelu, který se po úpravách mohl dostat do sériové výroby.

Čtěte další články na téma Citroënauto

Foto a zdroj: Citroën