9. září 2010 –– technika –– Jakub Sochor

Bugatti nadále šlechtí model Veyron. Jeho zatím poslední verzi zdobí přídomek Super Sport, extrémní výkonnost a zvýšení již dosti vysoké exkluzivity exempláře se jménem ikonické aury – modelu Veyron. Nyní přichází nejrychlejší auto na světě na trh za více jak 40 milionů korun a to i v modrém provedení.

Klasický Veron, respektive jeho design, zpracoval slovenský designér Josef Kabaň. Dílo je velmi populární, čemuž napomáhá také dvoubarevné uspořádání. Příď zdobí klasická maska chladiče, tolik typická pro Bugatti, ovšem v moderním duchu.

Nové provedení Super Sport navazuje na průkopnického ducha automobilů společnosti Bugatti. Na impozantní karosérii, jejímž charakteristickým rysem je nízká, ladná silueta, najdeme uhlíkový kompozit. Dvojitý difuzér na zádi zvyšuje dramatičnost designu, stejně tak i centrální výfukový systém.

Ztvárnění exteriéru je předpokladem výjimečnosti. Tu nalézáme i pod kapotou atypického tvaru, kde se skrývá 1 200 koňských sil, tedy 882 kilowatt. Hodnota točivého momentu je zastavena na 1 500 newtonmetrů a stroj dosahuje nejvyšší rychlosti 415 kilometrů v hodině. Zrychlení z nuly na sto dokáže za dvě a půl vteřiny, na 200 kilometrů za hodinu pak za něco přes sedm vteřin.

Zmíněné hodnoty poskytuje šestnácti-válcový motor, který pro své chlazení čerpá vzduch, krom tradičního předního vstupu, který byl nově mírně přepracován a rozšířen, také z kanálů ve střeše. V červenci byl navíc uspořádán rychlostní test, při němž Bugatti Veyron 16.4 Super Sport dosáhl největší rychlosti 431 kilometrů v hodině. Cena vozu byla stanovena 2 400 000 amerických dolarů, tedy asi 47 milionů českých korun.

Foto a zdroj: Bugatti