21. října 2010 –– technika –– Jakub Sochor

Kreativita, uvolněnost a pokus o ztvárnění nové podoby dopravního prostředku pro volný čas – i tak bychom mohli charakterizovat koncepční vůz Lacoste francouzské automobilky Citroën. Vůz měl výstavní premiéru na pařížském autosalonu, kde prezentoval vskutku nevšední prvky, a to nejen po tvarové stránce.

Vůz se cítí být hodnotově spřízněný se značkou Lacoste, s níž sdílí nejen název. Pozoruhodné tvary doprovází jednoduché barevné řešení. Vůz kombinuje svěžest a lehkost bílé barvy, k níž vybrali stylisté tmavé blatníky a prahy. Výsledkem je příjemný kontrast, doplněný a trefně zpestřený světle zelenými doplňky, jež oživují zmíněné barvy. Vnější i interiérové díly zdobí populární logo krokodýla, symbol značky Lacoste.

Z hlediska karosářského vůz nabízí mnohá zajímavá řešení. Originální je kupříkladu ucelení karosérie plynulým dílem, který tvoří paralelu mezi čelním sklem a zádí. Zcela nevšední je profil automobilu, představující svébytný přístup tvůrců k prostorovému dělení vozu. Ten nelze přirovnat k ničemu jinému na pozemních komunikacích.

Kabina svou strohostí odpovídá plážovým, stejně tak golfovým vozítkům, což jí dodává osobitý půvab. Zde je ovšem ona věcnost doplněna o kreativní prvek, a sice informační pás, obsahující přístroje. Dvouramenný volant připomíná staré motoristické časy, ačkoli je vůz čímkoli jiným, než-li nostalgickým či konzervativním.

Automobil o délce 345 centimetrů, šířce 180 a výšce 152 centimetrů znamenal na autosalonu v Paříži důstojnou reprezentaci kreativity, vlastnosti, která je tolik vlastní automobilce Citroën.

Foto a zdroj: Citroën