26. května 2012 –– technika –– Jakub Sochor

Evropská varianta Škody Rapid, jejíž oficiální prezentace se pozvolna blíží, má indický ekvivalent. Ten je rozměrově situován mezi Fabii a Octavii, disponuje tradiční karoserií sedan a indický časopis Top Gear India mu udělil titul Rodinné auto roku.

Vozidlo, které je vyráběno továrnou Chakan v indickém Pune, představuje skloubení několika tvarových principů, jež vyústily v ucelený sedan klasického stylu. Přídi, evokující model Fabia, dominuje rozměrná maska chladiče s dynamicky formovanými světlomety. Těmto elementům designu sekunduje nárazník s orientací na horizontální vedení prvků.

Profil a záď vyznávají spíše hladké a nepříliš komplikované plochy, zušlechtěné decentními linkami. Karoserie o délce 4,39 metru, šířce 1,70 metru a výšce 1,47 metru vyplňuje mezeru mezi Fabií a Octavií, jež se v Indii prodává pod modelovým označením Laura.

Jednoduchý a přehledný interiér s konvenčním uspořádáním ovládacích prvků je k dispozici v barevných kombinacích Mocca-Ivory a Mocca-Onyx. Přístrojová deska pracuje s tradičními tvary, které jsou doplněny zpestřujícími chromovanými díly pro ohraničení výdechů ventilační soustavy, vnitřní kliky dveří či detail na řadící páce. Zajímavostí, nepříliš typickou pro automobilovou nižší střední třídu, je systém Ergolever. Ten umožňuje posouvat sedadlo spolujezdce z místa vzadu, což cestujícímu umožňuje regulaci místa pro kolena.

Pohon zajišťuje zážehový i vznětový agregát. První jmenovaný disponuje objemem 1,6 litru, výkonem 77 kW (105 koňských sil) a maximem točivého momentu 153 Nm při 3 800 otáčkách za minutu. Dieselová jednotka TDi CR má tentýž objem i výkon, avšak točivý moment 250 Nm, využitelný v rozmezí 1 500 a 2 500 otáček. Obě pohonné jednotky lze kombinovat s manuální i automatickou převodovkou.

DesignVid.cz nabízí video Indický vůz Škoda Rapid cílí v reklamě na rodinu

Foto a zdroj: Škoda Auto