26. března 2013 –– technika –– Jakub Sochor

Emocionalita automobilového designu nespočívá jen v přitažlivých doplňcích či atraktivně tvarovaných prvcích. Důležitá je rovněž vzájemná provázanost a harmoničnost jednotlivých proporcí, což si kreace Ferrari Sergio velmi dobře uvědomuje. Vůz nemá čelní sklo a prezentuje design navržený slovutným studiem Pininfarina.

Exteriér tvoří čisté plochy a uhlazené tvary, což vyniká na přídi se štíhlými a horizontálně pojatými světlomety. Pod nimi se nachází plynulý a takřka organicky tvarovaný nasávač, jenž inklinuje k živočišné říši – právě při pohledu zepředu vynikají široké proporce a suverénní postoj, jímž si automobil věhlasného jména získává respekt. Své jistě způsobuje i červený barevný odstín karoserie, který je typickým vizuálním aspektem sportovních vozidel italského původu.

Jak již bylo řečeno, karoserie vyniká propracovaností a harmoničností svých proporcí. To je nejvíce patrné při 3/4 předopohledu na exteriér, kde vyniká plynulá návaznost linek z přídě na profil, který je zušlechtěn a oživen vystouplou plochou šedé barvy. Absence čelního skla dodává takto stavěnému celku originální a dramatický výraz, jenž sekunduje nízké a dynamické přídi.

Zadní světla – podobně jako celá karoserie – evokuje retro design. V zadní části jde převážně o svítilny, které jsou navrženy v klasickém tvary, jenž je modernizován použitím tenkého diodového okraje ve vejcovitém tvaru. Záď je zpestřena konkávním klenutím své plochy a koncovkou výfukové soustavy, která svou čistotou připomíná tvarový minimalismus.

Technika vychází z modelu 458 Spider, což znamená výkon 570 koňských sil, produkovaný osmiválcovým motorem o objemu 4,5 litru. Vůz dosáhne maximální rychlosti 320 kilometrů za hodinu. Ferrari Sergio je pozoruhodným příspěvkem do pokladnice designových kreací – v tomto případě se jedná o model, který propracovaností proporcí a měkkými (avšak dynamickými a sportovními) tvary evokuje organický design. Ten vyniká zejména při pohledu na příď s výrazným nasávačem či na profil, který může svým hrubým obrysem připomínat žraloka.

Pokud se ohlédneme do minulosti, italské studio Pininfarina má za sebou již několik návrhů pro Ferrari. Například v loňském roce to byl model Ferrari F12Berlinetta, v roce 2011 Ferrari FF a Ferrari 458 Italia, v roce 1989 Ferrari Mythos, v roce 1984 Ferrari Testarossa, v roce 1970 Ferrari Modulo a v roce 1959 Ferrari 250 GT.

DesignVid.cz nabízí video Ferrari Sergio je dynamický koncept od Pininfarina

Čtěte všechny články na téma FerrariPininfarina

Foto a zdroj: Pininfarina