15. března 2015 –– technika –– Jakub Sochor

Segment supersportovních vozidel v letošním roce obohatí Audi R8, v pořadí již druhá generace nejvýkonnějšího modelu německé značky. Vůz, postavený na základě hliníkového prostorového rámu ASF, bude poháněn desetiválcovým agregátem o dvou výkonových verzích a pro přenos výkonu použije sedmistupňovou automatickou převodovku S tronic.

První generace modelu R8 byla uvedena roku 2007. Z hlediska tvarového a karosářského stylu šlo o věrnou realizaci koncepční studie Le Mans Quattro, jejíž premiéra proběhla roku 2003 na autosalonu ve Frankfurtu. Vůz zaujal osobitou skladbou prvků čelních partií, sestávajících ze tří zón, z nichž jedna byla určena pro masku chladiče a zbylé dvě pro nasávací vstupy napojené na kryty reflektorů. Patrně nejosobitější však byl boční profil karoserie, jehož dominantu tvořil plastický díl s označením sideblade, který kromě své primární funkce (přívod vzduchu k pohonné jednotce) vtiskl boční části modelu nezaměnitelnost.

Generační obměna přinesla nový model, který stran kompozice karoserie důkladně rozvíjí svého předchůdce. Příď stále spoluutváří členění na tři samostatné části, maska je však pojata jako šestiúhelník, jejž svírají dva postraní vstupy proložené dvěma svislými lamelami. Nové generační vydání vozu již nedisponuje jednolitým prvkem sideblade, původně celistvý díl byl rozdělen na dva. Karoserie měří 4,42 metru na délku, 1,94 metru na šířku a 1,24 metru na výšku, přičemž rozvor náprav má délku 2,65 metru.

Pro pohon byl vyhrazen agregát s deseti válci, technologií FSI a 5,2 litry objemu. Nabídku tvoří dvě výkonové verze – jedna produkuje 397 kW, druhá 449 kW. Pohonnému ústrojí asistuje automatická sedmistupňová převodovka S tronic. Při výrobě nové generace Audi R8 byly uplatněny moderní materiály, jež představují hliník a plastové díly vyztužené karbonem. Základem vozu je hliníkový rám Audi Space Frame, který již od roku 1993, kdy jej ve Frankfurtu prezentoval koncepční sedan ASF, patří mezi významné prvky designu ingolstadtské značky.

Čtěte další články na téma autoAudi

Foto a zdroj: Audi