3. září 2015 –– technika –– Jakub Sochor

Inženýři týmu Peugeot Sport navrhli a zhotovili Peugeot 308 Racing Cup, závodní verzi francouzského kompaktního hatchbacku, který svým výkonovým potenciálem přesahuje dosud nejsportovnější vůz řady 308, model 308 GTi by Peugeot Sport. Kromě dynamických vlastností však zaujme i z hlediska působivého tvarosloví exteriérového designu.

Automobil vzešel z karoserie standardního modelu 308, jehož klíčové tvarové rysy zůstaly zachovány. Jde především o členité kryty předních světlometů a koncových světel, které jsou poplatné soudobým designérským zásadám značky. Z produkčního kompaktního vozu vychází rovněž modelování hmoty pontonu, projevující se plastickým vrstvením bočních vnějších panelů.

Spoiler, jenž se nachází v zadní části karoserie, je inspirován tímtéž dílem ze závodů série WTCC, kde jeho použití vyžadují předpisy. Z estetického (ale i aerodynamického) hlediska zaujmou také specifické nárazníky a přední splitter. Vzhledem k závodnímu určení stroje ale došlo k přepracování blatníků, což si vyžádalo užití širších kol. Ta mají velikost 18 palců a spoluutváří je pneumatiky typu slick/rain 27/65. Výsledná šířka automobilu je 1 910 milimetrů, což je o 106 milimetrů více, než je šířka karoserie modelu 308 GTi by Peugeot Sport.

Naproti tomu délka vozidla činí 4 288 milimetrů (měřeno bez spoileru), přičemž automobil stojí na podvozku s rozvorem o délce 2 620 milimetrů. Karoserie spočívá ve skeletu vyztuženém bezpečnostní klecí, jež byla zhotovena za použití vícebodového svařování (dle normy Mezinárodní automobilové federace). Při projektování prosklení kabiny byl použit polykarbonát, z něhož jsou zhotovena boční okna a zadní sklo.

Pro pohon závodního hatchbacku byl zvolen agregát 1.6 THP z vozu 308 GTi by Peugeot Sport. Motor, jehož zdvihový objem činí 1 600 centimetrů krychlových, produkuje výkon 308 k, který je uplatňován prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Sportovní potenciál je zřejmý také z hmotnosti vozu, která se pohybuje mezi 1 tunou (minimální) a 1 050 kilogramy (maximální). Její rozložení je 63 procent vpředu a zbylých 37 procent vzadu.

Premiéra Peugeotu 308 Racing Cup proběhne v expozici automobilové výstavy ve Frankfurtu nad Mohanem, kde bude k nahlédnutí ve dnech 17. až 27. září tohoto roku. Tím však jeho veřejná prezentace nekončí – předpokládá se totiž, že ve sportovních aktivitách nahradí vozidlo RCZ Racing Cup. Vyskytnout by se mohl například na tratích závodů cestovních automobilů, mezi něž patří podniky VLN v Německu, REC ve Španělsku, CITE v Itálii a BGDC v Belgii.

Čtěte další články na téma autoPeugeot

Foto a zdroj: Peugeot