31. července 2009 –– technika –– Ondřej Krynek

Arizonská společnost Rizk Auto vrací do hry legendární sportovní vůz Aston Martin DBR2, který podle dobové dokumentace opět postavila na čtyři kola. Motor značky Jaguar a některé nové použité technologie jako podvozek z uhlíkových vláken či aerogel od NASA, dělají z této repliky neodolatelný kus.

Sportovní vůz Aston Martin DBR2 je legendou z roku 1957, která byla postavena do slavného francouzského vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, kde měla nahradit předchůdce s označením DBR1. Momentálně jde o raritní sběratelský kousek, který se čas od času objeví na přehlídce historických vozů.

Arizonská firma Rizk Auto z Phoenixu v USA přichází s opravdovým vozem, který byl postaven přesně podle dostupné dobové dokumentace, které dominuje především karoserie v nepřekonatelných stříbrných hliníkových křivkách. Oproti původnímu modelu byla trubková konstrukce podvozku nahrazena lehkým karbonem a automobil se může pochlubit použitím nehořlavého pevného materiálu Nomex na karoserii i izolačního žáruvzdorného materiálu aerogel, který vytvořila NASA.

Pod kapotu si zájemce o unikátní vůz může pořídit šestiválec či dvanáctiválec značky Jaguar nebo osmiválec Corvetta. Poháněna budou ve všech případech zadní kola pod diktaturou pětistupňové manuální převodovky. Zajímavostí jsou i netradičně posuvná sedadla nebo výškově nastavitelný volant a pedály. Základní model by se měl prodávat za 180 tisíc amerických dolarů čili více jak tři miliony českých korun.

Foto a zdroj: Rizk Auto