27. prosince 2019 –– technika –– Ondřej Krynek

Ne ze všech studií české automobilky Škoda Auto se staly nakonec produkční modely. V roce 2006 byla na autosalonu v Paříži představena studie modelu Joyster, která přišla po studiích modelů Roomster a Yeti. Novinka v citrónově žluté barvě byla navrhována pro radosti ze života.

„Tehdejší šéfdesignér Jens Manske chtěl navrhnout auto speciálně pro Paříž. Měla z něj být cítit láska, krása, emoce,“ říká designér Jiří Hadaščok. I když se předešlé studie Roomster a Yeti do běžné produkce nakonec dostaly, model Joyster nikoliv. Kompaktní hatchback totiž cílil na dynamické mladé lidi, jejichž kupní síla jak je známo není tak velká.

Joyster byla navržen v tehdejším designérském jazyku automobilky a hodně připomíná model Roomster. Dostal však mnohem sportovnější vzezření a to díky krátkým převisům karoserie a dopředu posunuté boční linii kabiny. Dominantní jsou i velká kola z lehkých slitin, velké prosklení, úzké přední LED světlomety a velký dvakrát zalomený pás zadních světlometů.

Interiér zaujme velký prosklením střechy, čtveřicí samostatných anatomicky tvarovaných sedadel, hodně odkládacích prostor a speciální odkládací boxy na zadní straně předních sedadel, které je možné odejmout a použít jako batoh. Ve středu palubní desky byl pak zasunut multimediální počítač s možností vyjmutí. Se sériovou výrobou se už od začátku nepočítalo, koncept měl ukázat další směřování značky.

Čtěte další články na téma Škoda Auto

Foto a zdroj: Škoda Auto