27. února 2020 –– technika –– Ondřej Krynek

Německá automobilka pokračuje v představování nových generací svých nejoblíbenějších modelů podle aktuálního designérského jazyka značky. Dalším modernizovaným modelem je kompaktní sportovní Golf GTI, s nímž byly zároveň představeny i varianty GTE a GTD. Design zde udělal velký krok dopředu.

„Automobil se stane ikonou, zůstávají-li DNA jeho designu a jeho charakter po desetiletí na první pohled rozpoznatelné – jako je tomu u modelu Golf GTI. Volkswagen vytváří již 44 let stále nové generace této ikony mezi sportovními kompaktními vozy. Nyní debutuje osmý Golf GTI. S novým designem a nově vyvinutou technikou, která byla důsledně digitalizována a síťově propojena. Nový Golf GTI je poháněn čtyřválcem 2,0 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu o výkonu 180 kW (245 k). Maximální točivý moment je 370 N.m. Čtyřválcový motor se sériově dodává s 6stupňovou manuálně řazenou převodovkou. Na přání je k dispozici 7stupňová dvouspojková převodovka DSG,“ uvádí čeští zástupci značky s tím, že varianta GTE a GTD se liší především pohonnou jednotkou.

„Design tří nových sportovních verzí modelu Golf vyzařuje ryzí charisma, což je obzvlášť patrné na čelní partii. Sériově dodávané světlomety LED v nízké poloze propůjčují společně s maskou chladiče čelní partii markantní výraz. Úzká lišta pod předním okrajem kapoty motoru zaujímá celou šířku přídě a má jednu ze tří specifických barev – červenou v případě GTI, modrou pro GTE a stříbrnou u GTD. Po zapnutí světel pro denní svícení zvýrazňují tuto markantní linii dvě souvislé linie LED sahající až k logu značky Volkswagen. Tím vzniká zcela nový, nezaměnitelný přední světelný design modelů Golf GTI, GTE a GTD. Rovněž markantní a nezaměnitelná je velká, nedělená, voštinová mřížka spodního otvoru pro přívod vzduchu, kterou na přání doplňují integrované mlhové světlomety,“ dodávají.

Čtěte další články na téma Volkswagenauto

Foto a zdroj: Volkswagen