14. února 2021 –– technika –– Ondřej Krynek

Francouzská automobilka Bugatti představilo v roce 2019 u příležitosti výročí 110 let model Centodieci, který donedávna existoval jen jako vizualizace v počítači. Bugatti však ve vývoji jednoho z nejunikátnějších hypersportů současnosti pokročila a vytvořila funkční prototyp, jenž bude vzorem pro sériovou výrobu. Očekávaný vysoký výkon i astronomická cena platí nadále.

Bugatti už při představení modelu přiznalo, že Centodieci je model vzdávající postu supersportu Bugatti EB 110, který se vyráběl v letech 1991 až 1995 v počtu 139 kusů. Dvoumístné kupé s motorem vpředu později nahradil ještě slavnější Bugatti Veyron, jeho design vytvořil slovenský designér Jozef Kabaň. Centodieci bude však limitovaným modelem. Vyroben pouze v deseti kusech a určen bude pro nejmovitější klienty, neboť cena byla osm milionů euro, tedy asi 206 milionů korun bez daně. Všechny kusy už jsou prodané.

„Výzvou pro nás bylo, abychom se nechali uvíznout v designu samotného legendárního modelu EB 110 a nevyhýbali jsme se pouze retrospektivnímu přístupu. Naším cílem bylo vytvořit moderní interpretaci tehdejšího tvaru a technologie: zároveň jsme ale nechtěli ztratit kouzlo a charakter modelu EB 110. Koneckonců, supersportovní vůz je i dnes fascinující s výrazným designem a technologií,“ řekl Achim Anscheidt, ředitel designu v Bugatti.

Jedinečný design je však podpořen i vysokým výkonem. Osmilitrový šestnáctiválcový motor má výkon 1 600 koní a je vidět za prosklením. Takový motor však produkuje množství tepla, které je potřeba odvádět a tomu je design vozu uzpůsoben. Vůz má dle návrhu nové světelné prvky na zádi a zcela nové zadní kříslo. Očekává se i další testování ve větrném tunelu. Interiér i nadále zůstává tajemstvím. Vůz bude dodán deseti šťastlivcům v roce 2022.

Čtěte další články na téma Bugatti

Foto a zdroj: Bugatti